معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: توانمند‌سازی جامعه روستائی با هدف پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف روستائیان، می‌توان از شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید پیشگیری کرد.
کد خبر: ۸۶۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 15 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهمن مرادی‌فر اظهار داشت: محاسن احیای بافت فرسوده خیلی بیشتر از ایجاد شهرک‌های اقماری در حاشیه شهر است.

وی ادامه داد: خیلی از زیرساخت‌ها (آب، برق، تلفن، مدرسه، بهداشت و...) بافت ناکارآمد شهری فراهم است که اگر بخواهیم این زیرساخت‌ها در حاشیه شهر ایجاد کنیم با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: برای احیای بافت ناکارآمد شهری باید در دو جبهه توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت آن‌ها و اصلاح بازسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اقدام کرد.

وی با اشاره به تبعاتی همچون تعارض اجتماعی و فقر در بافت فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر، ادامه داد: قانون‌گذار در ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در قالب یک مهندسی معکوس دنبال این بوده که ریشه فقر تا حدودی خشکانده شود و از مهاجرت افراد روستایی به مناطق شهری و اسکان آن‌ها در حاشیه شهر جلوگیری شود.

مرادی‌فر تصریح کرد: مهندسی معکوس یعنی توانمندسازی روستائیان تا با کمک به اقتصاد جامعه روستائیان از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف آن‌ها جلوگیری و با ماندن در جایگاه روستایی خود از شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید به طور جد پیشگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار