کد خبر: ۸۶۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 15 June 2020
 
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید یکی از اولویتهای اصلی خود را اجرای عدالت اجتماعی قرار دهد تا بسیاری از مشکلات فعلی رفع شود.
احمد دنیا مالی

تابناک/احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به نقش مجلس در اجرای عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: حکمرانی جمهوری اسلامی بر مبنای عدالت اجتماعی است و در این حوزه نیز تکالیف ویژه‌ای داریم.

وی در ادامه افزود: به دلیل فشارهایی که از بیرون به ما متحمل می‌شود و همچنین سوء مدیریتی که ما با آن مواجهه هستیم در حوزه اجتماعی آنطور که مد نظرمان بوده به آن دست نیافتیم و مصداق آن هم بحث شکل‌گیری حاشیه نشینی در کلانشهرهاست.

این نماینده مردم در مجلس دهم به تقاضای مهاجرت‌های بیش از حد روستائیان به شهرها و کلانشهرها اشاره و اظهار کرد: بعضی از شهرها مانند تهران را به مرکز مبادلات اقتصادی تبدیل کردیم یا اینکه همه امکانات در آنجا متمرکز شدند؛ بنابراین وجود این امکانات  تقاضاهایی را ایجاد می‌کند که مهاجرت به سمت شهرها و کلانشهر زیاد شود.

دنیا مالی در ادامه افزود: فرآیند همه این اتفاقات در قالب آمایش سرزمینی نبوده و این رشد مهاجرت از عدم بی‌برنامگی مسئولان بوده که مشکلاتی را هم خود به خود ایجاد خواهد کرد.

وی به برنامه مجلس یازدهم برای اجرای عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم باید به دنبال اجرای عدالت اجتماعی باشد و توسعه متوازن را در دستورکار خود قرار دهد؛ یعنی به آن روستاها و دیگر جاهایی که مرکز تولید هستند خدمات ویژه ارائه شود تا اینکه روستاییان نیز با امکاناتی که برای آنها فراهم شده در مناطق خود به صورت پایدار بمانند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار