مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بسیاری به امید یافتن کار مناسب، بهبود شرایط زندگی، رفع تضاد طبقاتی و ... از شهرها و روستاهای دیگر وارد البرز می‌شوند و به دلیل عدم توان مالی برای خرید یا اجاره منزل چاره‌ای جز سکونت در مناطق حاشیه‌ای ندارند.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 16 June 2020

مناطق حاشیه نشین آبستن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش «تابناک البرز» اسدلله حیدری اظهار کرد: تا کنون ۳۱ نقطه حاشیه نشین در البرز شناسایی شده که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در این نقاط سکونت دارند.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی یکی از مهمترین موانع توسعه شهرهای امروزی است، توضیح داد: متاسفانه این مناطق آبستن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارسال شده از طریق اورژانس اجتماعی البرز، طلاق، بیکاری، خشنونت خانگی و فقر فرهنگی رایج‌ترین آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای البرز است.

وی اضافه کرد: متاسفانه توزیع امکانات در مناطق حاشیه‌ای مناسب نیست و زیرساخت‌های این فضاها به طور متوازن رشد نکرده که این امر هم به افزایش آمار آسیب اجتماعی در این محدوده‌ها کمک می‌کند.

حیدری تاکید کرد: بی سوادی والدین و بیکاری فرزندان در مناطق حاشیه‌ای مشکلی است که آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی را به دنبال دارد به همین دلیل دستگاه‌های متولی باید با حساسیت بیشتری به وضعیت ساکنان مناطق حاشیه ای توجه داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: بهزیستی برای متعادل سازی فرهنگ حاشیه نشینی در البرز از سنین پایین و از کودکان شروع کرده و در حال حاضر ۶۹ مهد کودک در این مناطق فعالیت دارد که بهزیستی شهریه کودکانی که والدینشان توان پرداخت شهریه را ندارند متقبل می‌شود و در روز برای جلوگیری از ایجاد سوء  تغذیه در میان کودکان یک وعده غذای گرم در بین آنها توزیع می کند.

وی گفت: نکته مهم برای جلوگیری از از افزایش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای، توانمند سازی ساکنان این مناطق و آگاه‌سازی آنان در مسائل مختلف است که این امر تنها از عهده بهزیستی بر نمی‌آید و سایر دستگاه‌ها هم باید سهم خود را ادا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار