تعدادی از اماکن مقدس و مذهبی ایران در شهرهای قم، اصفهان، شیراز، یزد و زنجان نظر یک عکاس خارجی را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 16 June 2020

یک عکاس خارجی در سفر به ایران تصاویری دیدنی از اماکن مقدس و مذهبی کشورمان گرفته است.

کریستوفر ویلتون-استر در سفر به قم ضمن ثبت تصاویری از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نوشته است: حرم فاطمه معصومه در قم یکی از مهمترین اماکن مذهبی در ایران است. فاطمه معصومه در قرن نهم درگذشت و زیارتگاه  آن طی قرن ها تزیین و تغییر یافته است. فاطمه معصومه خواهر امام هشتم است.

مسجد امام در اصفهان دیگر مکانی است که کریستوفر به آنجا رفته و عکاسی کرده است. او می گوید: در سال 1587م شاه عباس صفوی اصفهان را پایتخت خود کرد و مساجد و کاخ ها و بازارهای بی شماری ساخت. حاکم صفوی در آن زمان صدها صنعتگر چینی را به اصفهان آورد. مسجد شاه شاید بزرگترین دستاورد معماری آن دوره بود.

کریستوفر تصاویری نیز از مسجد شیخ لطف الله در اصفهان گرفته و نوشته است: این مسجد در سال 1619م به پایان رسید و برای استفاده انحصاری از خاندان سلطنتی بود.

مسجد نصیرالملک در شیراز نیز که در زمان سلسله قاجار ساخته شده دیگر مکان مذهبی بود که این عکاس به آنجا رفته و عکاسی کرده است. او می گوید: ساخت این مسجد در سال 1888م به پایان رسیده است. نصیرالملک به دلیل تعداد زیاد کاشی های صورتی
به مسجد صورتی مشهور است.

کریستوفر از مسجد جامع یزد نیز بازدید کرده است. مسجدی با 52 متر مناره که بلندترین مناره در بین مساجد ایران را دارست. او می گوید: قدمت این مسجد مربوط به قرن دوازدهم است. گرچه عمدتا بین سالهای 1324 و 1369 بازسازی شده است.

مسجد سلطانیه و آرامگاه اُلجایتو در زنجان نیز یکی دیگر از اماکنی است که کریستوفر از آن عکس هایی گرفته است. او گفت: خطاطی کوفی بکار رفته در این مسجد مشابه آنچه در آسیای میانه به ویژه در ازبکستان است دیده می شود.

الجایتو پس از فتح این منطقه پایتخت را در شهر سلطانیه تأسیس کرد و این مکان را در سال 1312م ساخت.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار