کد خبر: ۸۶۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 16 June 2020

"مجیده نگراوی" زن عرب خوزستانی که در سال‌های دفاع مقدس توانست چند سرباز عراقی را در خانه خود اسیر کرده و به همین دلیل از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت به دلیل کرونا جان باخت.

به گزارش عصرایران، او سه‌شنبه 27 خرداد 1399 در سوسنگرد خوزستان و در سن 79 سالگی در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

مجیده نگراوی در روزهای آغازین جنگ عراق علیه ایران توانست 4 سرباز عراقی را در خانه خود اسیر کند. او بارها به دلیل این اقدام شجاعانه‌اش مورد تقدیر قرار گرفت.



روایات مختلفی درباره تعداد سربازانی که این زن مدافع وطن آنها را اسیر کرده، منتشر شده و برخی تعداد این سربازان را 4، برخی 5 و برخی گزارش‌ها 6 نفر ذکر کرده‌اند اما رزمندگان محلی که شاهد این اتفاق بوده‌اند، گفته‌اند خانم نگراوی 4 سرباز را اسیر کرده بود.

مقام معظم رهبری در سفر اسفند 1375 خود به استان خوزستان، از "مجیده" به دلیل رشادت‌هایش تقدیر کرد و درباره او گفت: «مردم عرب خوزستان افتخار مرزداري ميهن اسلامي را دارنده و مادران عرب همراه با شير خود محبت اهل بيت و اطاعت از ولايت را به فرزندانشان مي‌آموزند».

 او سال‌ها با مشکلات ناشی از بیماری دست و پنجه نرم کرد.

نگراوی در سفر معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری ایران به سوسنگرد ضمن ابراز گلایه‌هایش، از او خواست سلامش را به رهبر ایران برساند و گفت که جوانان دشت آزادگان از بیكاری به ستوه آمده اند و انتظار می رود مسئولان توجهی به این مشكل داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار