کد خبر: ۸۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 17 June 2020
همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) مراسمات شهادت این امام بزرگوار در مساجد صومعه‌سرا و ماسال برگزار شد.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع)، آیین‌های مختلف عزاداری شب گذشته و صبح امروز در نقاط مختلف شهرستان‌های گیلان برگزار شد.

 

در این آئین‌ها که با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت (ع) همراه بود، سخنرانان به تفصیل پیرامون شخصیت ممتاز آن امام همام به ویژه تربیت چهار هزار دانشمند به ایراد سخن پرداختند.

 

به همین مناسبت مساجد شهرستان‌های ماسال و صومعه‌سرا سیاه‌پوش شده و پرچم عزا در معابر و خیابان‌های نقاط مختلف این شهرستان‌ها برافراشته شده است.

 

مسجد جامع شاندرمن هم میزبان خیل عزادارن صادق آل محمد(ص) بود و حجت‌الاسلام آزموده هم در راستای تبیین سیره علمی و عملی امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت.

 

بقاع متبرکه صومعه‌سرا همچون سیدجعفر آقا و سیدابراهیم گوراب‌زرمیخ به همین مناسبت سیاه پوش شد و آیین‌های سخنرانی و مرثیه‌خوانی پیرامون شخصیت آن حضرت برگزار شد.

 

هیئت‌ و دسته‌ سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز بر اساس سنتی دیرین در شهر صومعه‌سرا به حرکت درآمد و با نوحه‌خوانی، مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا مسجد جعفری را پیمودند و به عزاداری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار