تیم کین، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا در واکنش به ادامه تظاهرات سراسری در آمریکا اذعان کرد ایالات متحده برده‌داری را از هیچ کشوری به ارث نبرد؛ خود آن را به وجود آورد.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 17 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از نشریه هیل، سناتور تیم کین، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا آمریکا در مجلس سنا در بحبوحه ادامه تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل سیا‌ه‌پوستان، نژادپرستی و بی‌عدالتی در این کشور اذعان کرد ایالات متحده خود برده‌داری را به وجود آورده و آن را از جایی به ارث نبرده است.

سناتور تیم کین گفت: «ما باید استفاده از نماد‌های نژادپرستانه و ضدمذهبی را ممنوع کنیم. ما باید افسران پلیس و ادارات پلیس را که سوابق بد و خطرناکی دارند، متوقف و مسئولیت‌پذیر کنیم.»

وی افزود: «ما به آموزش بهتر و معتبرتر نیرو‌های ادارات پلیس نیاز داریم. چرا دانشگاه‌ها باید از منابع فدرال بهره‌مند باشند، اما شاهد درخواست این موضوع برای نیرو‌های حافظ قانون نیستیم. لازم است که ما اقدامات بیشتری در نهاد قضایی خود انجام دهیم تا ساختار نژادپرستی را که ایالت‌های فدرال و دولت‌های محلی ما براساس آن در طول قرن‌ها بنا نهاده شده اند، نابود کنیم.»

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: «ما مطالب زیادی را در این رابطه در ایالت ویرجینیا می‌دانیم. نخستین آمریکایی‌های آفریقایی تبار از مستعمرات انگلیس در سال ۱۶۹۰ میلادی به ویرجینیا وارد شدند. آن‌ها برده بودند و برخلاف میل خود اسیر شده بودند. اما آن‌ها در مستعمره‌ای وارد شدند که برده‌داری در آن رایج بود. هیچ قانونی درباره برده‌داری در آن زمان وجود نداشت. آمریکا برده‌داری را از هیچ کشوری به ارث نبرد بلکه ما خودمان آن را به وجود آوردیم.»

سناتور تیم کین گفت: «در طول عمرم، ما برخی از این رفتار‌ها را متوقف کردیم، اما هرگز برای بازگشت مجدد آن‌ها اقدامی نکردیم. متوقف کردن رفتار‌های نژادپرستانه‌ای که برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال وجود داشته اند و هیچ اقدامی برای نابود کردن آن‌ها انجام نشده است، اقدامی واقعی در مبارزه با نژادپرستی نیست.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه تظاهرات سراسری در واکنش به قتل بی‌رحمانه سیاه‌پوستان آمریکایی از جمله جورج فلوید، و نژادپرستی پلیس این کشور، مدعی شد در دوره اول ریاست جمهوری او خیلی بیشتر از جو بایدن به مردم از جمله سیاه‌پوستان خدمت شده است!

با انتشار ویدئوی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و صحنه دلخراشی که افسر پلیس سفید پوست با قرار دادن زانویش روی گلوی فلوید بوجود آورده بود و شنیدن ضجه‌های «نمی‌توانم نفس بکشم»، مردم زیادی از سرتاسر دنیا اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی انجام داده‌اند.

اما چیزی که این اعتراض را متمایز از هر جنبش دیگری که در مبارزه با نژادپرستی صورت گرفته می‌کند تدام و مدت زمانی است که تظاهرات در حال انجام است. به عبارتی تاکنون نزدیک به سه هفته از روی دادن این فاجعه می‌گذرد، اما صدای مردم از نقاط مختلف جهان به گوش می‌رسد که در مخالفت با تبعیض فریاد می‌زنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار