کد خبر: ۸۶۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 17 June 2020

 

استاندار گیلان با اعلام این‌که چای از محصولاتی بود که رو به نابودی بود و اکنون احیاء شده، گفت: «باید کوشید تا این مسیر به ارتقاء منافع چایکاران منتهی شود.»

 
تابناک/پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت برندسازی تولیدات کشاورزی استان، استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای رشد صادرات کشاورزی را لازم خوانده و گفته: باید تولید صادرات محور محصولات کشاورزی مورد توجه باشد تا از این رهگذر، درآمد فعالان این بخش افزایش یابد.

ارسلان زارع با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش کشاورزی گفت: بهره‌گیری از دانش و فنآوری می‌تواند یاریگر این حوزه باشد و در این میان شرکت های دانش بنیان در هوشمندسازی و تکمیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی، نقش بسزایی دارند که باید از آنها حمایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی را از موضوعاتی دانست که نقش بسزایی در جلب نگاه مصرف کنندگان دارد و بر لزوم تقویت این بخش تأکید کرد. وی با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان و خسارت هایی که به کشاورزی متاثر از این مسئله وارد می کند، گفت: امر بیمه اگر در سایر زمینه ها لازم محسوب می شود، در کشاورزی واجب است و همواره به کشاورزان باید توصیه شود که از این خدمت استفاده کنند.

استاندار گیلان چای را از محصولاتی خواند که به گواه همگان از جمله خود چایکاران رو به نابودی بود و در دولت تدبیر و امید با همتی مضاعف احیاء شده است.

ارسلان زارع گفت: باید کوشید تا این مسیر به ارتقاء منافع چایکاران منتهی شود و البته پرورش ابریشم نیز باید بعنوان یک درآمد تکمیلی در کنار سایر فعالیت های کشاورزی مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار