نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بحث مبارزه با کرونا نمره ۲۰ گرفته و خواسته‌مان در قبال آن این است پاداش این عملکرد خوب مدیریت این بحران توسط مسئولان بومی و استانی باشد.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 18 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در نشست ویدیوکنفرانسی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، با بیان اینکه باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدیدی داشت، اظهار کرد: باید وضعیت را سنجید و برای مشکلات فکری کرد که جوابگوی آن باشد، این‌ نتکه که هر منطقه تابع شرایط خودش است بسیار حائز اهمیت بوده و شرایط خاصی که مشهد و خراسان رضوی شرایط خاصی دارد در هیچ کجای کشور این شرایط وجود ندارد اما متأسفانه این شرایط در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی مشهد و استان و مشکلات معیشتی مردم، افزود: فشار از طرف مردم وجود دارد که اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید، این مشکلات حل نمی‌شود، فشار می‌آورند که باید چه کنیم و باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی فشار معیشتی و گذران زندگی را به عنوان عامل اصلی برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و گفت: شبی که بسته شدن حرم مطهر رضوی اعلام شد، 70 درصد حضور مردم در این مکان مقدس کم شد و شاهد تعطیلی جلسات مذهبی بودیم، مردم واقعاً این ملاحظه را داشتند اما امروز وضعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم دارد لنگ می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا، همکاری و همراهی مردم بوده، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، چطور موفق می‌شدیم؟ معتقدم این سبک محدودیت‌سازی به این شکل دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بحث ما از اول این بوده که هر استان باید خودش با توجه به شرایط خودش در تصمیم‌گیری مستقل باشد، تصریح کرد: مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا یا آن‌قدر با مردم در ارتباط نیستند که مشکلات اصلی را درک کنند و یا مشکلات اقلیمی است که هر منطقه مشکلات مربوط به خود را دارد و اجازه تصمیم‌گیری اقلیمی داده نمی‌شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌ها بوده و نمی‌شود از مرکز کشور برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در تکمیل این سخن با بیان اینکه عملکرد خراسان رضوی در بحث مبارزه با کرونا نمره ۲۰ از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته است، گفت: کسی که نمره ۲۰ می‌گیرد باید برایش یک پاداشی هم لحاظ شود و بهترین هدیه مسئولان کشوری به مدیران استانی دادن اختیار تام در تصمیم‌گیری‌های موضوعات مختلف استانی از جمله کرونا بوده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم که معاونان بهداشت و پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جلسه‌ای را با معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بگذارند و در رابطه با بازگشایی فضاهای مسقف تحقیق کرده و به‌صورت علمی، تخصصی و کارشناسی‌شده بهترین تصمیم را بگیرند و برای این مبحث رواق امام خمینی(ره) را به‌صورت آزمایشی امتحان کنند و اگر جواب مثبت داد روی مابقی فضاهای مسقف این مکان مقدس تصمیم‌گیری بعدی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در رابطه با زمان برگزاری نماز جمعه در مشهد و دیگر شهرهایی که امکان آن وجود ندارد طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد؛ گرچه معتقدیم که ۵۰ درصد اثربخشی سخنان ما در تریبون نماز جمعه است، اما اگر شرایط به‌گونه‌ای بود که امکان برگزاری وجود نداشت خواستار اقامه این نماز دشمن‌شکن در زمانی هستیم که وضعیت مناسبی داشته باشیم تا هیچگونه آسیبی به مردم نرسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار