مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان گفت: به منظور اقدام مناسب و سریع تشکل مردمی بانوان برای حوادث غیرمترقبه در کاشان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 18 June 2020

نرجس قربانیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته اظهار داشت: حضور مردمی و گسترده خیرین و شهروندان کاشانی باعث شد که شیوع این ویروس مدیریت و کنترل شود.

وی با بیان اینکه بانوان نقش بی‌بدیل و استثنایی در مقابله با این بیماری داشتند، ابراز داشت: بعد از تجربه کرونا ضرورت تشکیل یک تشکل سازماندهی شده و مناسب برای حوادث و بحران‌هایی مشابه احساس شد.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا ۱۰ آموزشگاه خیاطی کاشان به صورت خودجوش و مردمی مشغول دوخت و توزیع ماسک بهداشتی و گان برای مردم و کادر بهداشتی درمانی بودند، افزود: این آموزشگاه‌ها روزانه تعداد قابل توجهی از این اقلام بهداشتی را تهیه و در اختیار مردم و مراکز بهداشتی درمانی قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا و در قالب فعالیت‌های مردمی و خودجوش حداقل ۴۰۰ نفر از بانوان کاشانی در پی انجام اقدامات همیاری برای کمک به مردم و کادر بهداشتی درمانی برای مقابله با کرونا بودند، گفت: یکی از اقدامات زیبا تعدادی از این بانوان جدا کردن فرزندان از خانواده‌های کرونایی و برگزاری برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تفریحی و آموزشی در طول روز بود تا فرزندان این خانواده‌ها کمتر در معرض خطر ابتلاء به کرونا قرار بگیرند.

قربانیان با اشاره به اینکه تشکل مردمی بانوان برای حوادث غیرمترقبه به صورت کاملاً مردمی و برای سازماندهی اقدامات خیرخواهانه بانوان به خصوص در مواقع بحران تشکیل شده است است، تصریح کرد: کمیته‌هایی زیر مجموعه این تشکل ایجاد می‌شود که سعی می‌کنیم از نظرات و پیشنهادات فعالین فرهنگی و اجتماعی کاشان برای تشکیل این کمیته‌ها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو طرح محب و حضرت زینب (س) با حضور بانوان کاشانی خاطرنشان کرد: این دو طرح به صورت پایلوت به منظور نقش آفرینی بانوان در مهار و کنترل حوادث غیرمترقبه برگزار شد که دارای نتایج رضایت بخش بود.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان متذکر شد: تجربیات برگزاری این دو طرح و همچنین کرونا باعث ایجاد این تشکل مردمی که با نام «محیا» معرفی شده است، گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار