کد خبر: ۸۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 20 June 2020
معاشرتیگفت: کانونی های امام مهدی(عج) آستارا ۱۸۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم به ارزش ۱۲۶ میلیون ریال تولید کردند.
 

 

تابناک/«رضا معاشرتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: با توجه به قابلیت و استعداد پرورش پیله کرم ابریشم در روستاهای آستارا، طرح راه اندازی زمینه تولید این محصول، توسعه نوغانداری و نیز ایجاد اشتغال در این منطقه تدوین و ارائه شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا با اشاره به اینکه با راه‌اندازی طرح تولید پیله کرم ابریشم برای ۱۰ کانونی و بسیجی این مسجد اشتغالزایی شد، افزود: کانونی های امام مهدی(عج) و گروه جهادی بسیجیان پایگاه شهید عظیم نوروزی با پیروی کردن از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه تولید پیله کرم ابریشم در روستای دربند بخش مرکزی آستارا پای کار آمدند و موفق شدند ۱۸۰ کیلوگرم پیله ابریشم تولید کنند.

 

وی تصریح کرد: ۱۸۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم تولید شده به ارزش ۱۲۶ میلیون ریال به مقصد مازنداران بارگیری شد تا از آن، نخ های ابریشمی تولید شود.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید عظیم نوروزی مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا از مشارکت خوب اعضای کانون فرهنگی و هنری و بسیجیان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به سوددهی قابل توجه آن و اشتغالزایی برای جوانان، افزود: تولید پیله کرم ابریشم در سال های آینده نیز در روستای دربند انجام می شود.

 

معاشرتی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم، یکی از صنایع پرسود است، گفت: کلید حل مشکلات کشور تولید ملی است و ما کانونی‌ها و بسیجیان عرصه جهاد و خدمت، امیدواریم با تولید ملی، که یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است، تاثیر به‌سزایی در آبادی روز افزون کشورمان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار