رییس دانشگاه ایلام؛
رییس دانشگاه ایلام گفت:۲ هزار دانشجوی غیربومی از استان های قرمز و با مخاطره بالا در دانشگاه ایلام در حال تحصیل هستند و با توجه به این آمار لزوم اجرای کلاس های مجازی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 21 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : هزار و ۱۲۱ عنوان درس در سامانه دانشگاه ایلام ایجاد شده که باید به‌صورت مجازی برگزار شوند و نسبت دروس آنلاین نسبت به دروس نظری صد درصد، نسبت دروس آنلاین نسبت به کل دروس دانشگاه ۷۰ درصد و تعداد جلسات کلاس های آنلاین تشکیل شده هزار و ۵۰۰ کلاس است و دو هزار و ۵۰۰ مراجعه در روز وجود دارد.

رییس دانشگاه ایلام در خصوص برگزاری کلاس های دانشگاه در ترم آینده نیز افزود: با نظر رئیس جمهوری کلاس های دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شوند اما مشکل ما برای برگزاری کلاس ها خوابگاه دانشجویان، سلف سرویس و سرویس حمل و نقل دانشگاه است.

وی با بیان اینکه تنها مشکل ما دانشجویان غیر بومی ساکن خوابگاه هستند، اظهار داشت: ۲ هزار دانشجوی غیربومی از استان های قرمز و با مخاطره بالا در دانشگاه ایلام در حال تحصیل هستند و با توجه به این آمار لزوم اجرای کلاس های مجازی وجود دارد.

علی اکبری یادآور شد: برگزاری تعدادی ازکلاس ها در آینده به صورت مجازی پابرجا است چرا که فرصتی برای ایجاد دولت الکترونیکی است و می توان از طریق آن بسیلاری از مشکلات را حل کرد.

وی همچنین در خصوص رشته تربیت بدنی گفت: دروس عملی رشته تربیت بدنی در ترم تابستان برگزار نمی شود این دروس به ترم بعد بدون رعایت سقف واحد اضافه می‌شوند.

وی تاکید کرد: الکترونیک بخشی از زندگی دانشگاهی شده است و یکی از برنامه‌های ما ارتقای دولت الکترونیک در دانشگاه ایلام است و ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای سال آینده غیرحضوری خواهد بود.

علی اکبری اظهار داشت: مدت ها است که در دانشگاه بسته آموزش الکترونیک، مجازی و یادگیری از راه دور مطرح شده است اما کرونا شرایطی را فراهم کرده است که نه تنها این موضوع را جدی بگیریم بلکه زیرساخت‌های لازم را نیز در کوتاه ترین زمان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قبلا این آمادگی در دانشگاه وجود نداشت، افزود: سه سامانه برای آموزش الکترونیک در دانشگاه راه اندازی شده است که ساده، سهل‌الوصول و قابلیت دسترسی برای دانشجویان و اساتید وجود دارد.

علی اکبری یادآور شد: یک سامانه در فاصله شیوع کرونا در آخر سال تا تعطیلات نوروز و پروفایل اساتید و بارگذاری مطالب درسی آنها راه اندازی شد.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: اما صرفا بارگذاری مطالب کفایت نمی‌کرد و دانشجویان به دنبال یک تعامل در فضای مجازی بودند که سامانه‌های ادوبت کانکت و کلاس آنلاین نیز به همین منظور بارگذاری شد.

علی اکبری تصریح کرد:هم اکنون دانشگاه ایلام دارای یکی از بهترین‌های زیرساخت‌های آموزشی مجازی است که در آن دانشجویان و اساتید در تعامل هستند و برای دانشجویانی که در کلاس ها حضور نداشته اند به صورت ضبط شده وجود دارد و این مزیت امکان نظارت دانشگاه را افزایش داده است.

رییس دانشگاه ایلام گفت: همه امور دانشجویی از جمله حذف دروس، مرخصی، انتقال و دفاع دانشجویان توسط حوزه معاونت آموزشی بدون حضور د انشجویان صورت می گیرد.

علی اکبری تاکید کرد: کرونا بیش از یک بیماری، رنسانس ایران و جهان است که تهدیدها و فرصت های متعدد به همراه دارد و دانشگاه باید همزمان که این تهدیدها را جدی بگیرد از فرصت های آن هم استفاده کند.

وی افزود: باید فرصت‌های کرونا را اگر چه با مشکلات و نگرانی های همراه است برای جامعه احصا ‌کنیم و رفتن به چنین سمت و سویی تجارت الکترونیک نیز می شود.

رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت: برای جامعه دانشگاهی کرونا فرصتی برای تجدید نظر و بازنگری جامعه فراهم کرده است و قطعا جهان قبل و بعد از کرونا متفاوت هستند و ضروری است تهدیدات کرونا در این همایش مورد بررسی و برای آینده پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار