سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، درباره احتمال ورود موج دوم کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 22 June 2020

 موج دوم کرونا در کمین قزوینی‌ها

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: با توجه به رشد مبتلایان به کرونا، خطر ورود موج دوم این بیماری به استان وجود دارد.

پیمان نامدار افزود: در حال حاضر مناطق روستایی که قبلا با خطر کمتری روبرو بودند به شدت در خطر هستند.

وی اضافه کرد: همه در برابر موج دوم کرونا مسئول هستند و این توقیفات دست یافته در مقابله با این ویروس منحوس ، ناشی از یک جهاد، رزمایش بیولوژیک و در کنار هم قرار گرفتن است که باید به صورت جدی ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خسته شده اند، اما این مساله نباید موجب شود تا درباره فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی بی تفاوت باشند.
 
نامدار با بیان اینکه کرونا می‌تواند افراد سالم را با مخاطرات جدی مواجه کند، گفت: افراد چاق پس از بیماران زمینه‌ای بیشترین مبتلایان به کرونا بوده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: رفتار ویروس در همه استان‌ها شبیه به یکدیگر نیست و اینکه گفته می‌شود ویروس کرونا ضعیف شده نادرست است.

به گفته نامدار، برخلاف تصورات که گفته می‌شد ، کرونا در فصل گرما کمتر شود، اما شاهد شیوع گسترده این بیماری در استان‌های جنوبی هستیم.
 
وی در ادامه بر تقویت دولت الکترونیک به منظور کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها برای دریافت خدمات تاکید کرد و گفت: همچنان باید حضور در اجتماع محدود و همراه با ماسک باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باید بیشتر جلسات به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شود تا این موضوع بر خودداری مردم از حضور در اجتماعات تاثیر بگذارد.

نامدار در ادامه از مدیران خواست که جز فعالیت‌هایی که موضوعات اقتصادی و سلامت مردم را دچار مساله می‌کند محدودیت‌ها در سایر موارد اعمال شود.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد ، برای پیشگیری از کرونا از تجمع در قالب همایش، عزاداری و عروسی خودداری کنند.
منبع: صداوسیما
برچسب ها: کرونا ، موج دوم کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار