جعفر قادری در خصوص برنامه خود برای حضور در کمیسیون‌های مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: نگاه کلی باید به مقوله اقتصاد وجود داشته باشد علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی در حوزه ساخت و ساز شاخص‌های نامطلوبی داریم در سایر شاخص‌های اقتصادی نیز وضعیت مناسبی وجود ندارد از این رو می‌توان گفت که کلیت اقتصاد در ایران دارای مشکل است.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری در خصوص برنامه خود برای حضور در کمیسیون‌های مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: نگاه کلی باید به مقوله اقتصاد وجود داشته باشد علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی در حوزه ساخت و ساز شاخص‌های نامطلوبی داریم در سایر شاخص‌های اقتصادی نیز وضعیت مناسبی وجود ندارد از این رو می‌توان گفت که کلیت اقتصاد در ایران دارای مشکل است.

وی در خصوص چرایی ایجاد مشکل در اقتصاد ایران نیز یادآور شد: افزایش میزان نقدینگی در جامعه باعث شده تا درصد رکود در شاخص‌های اقتصادی افزایش یابد و در کنار افزایش نقدینگی، اقتصاد ایران دارای تورم رکودی نیز بوده و همین موضوع باعث شده تا تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور دارای مشکلات عدیده ای باشند. جریان نقدینگی مانند سیل خواهد بود و با ورود به هر یک از زیرشاخه‌های اقتصاد منجر خواهد شد مشکلاتی در آن شاخص ایجاد گردد.

قادری اضافه کرد: ورود جریان نقدینگی به شاخص‌های اقتصادی همچون بورس، طلا، سکه و ارز ایجاد مشکل خواهد کرد لذا بایستی با نگاه هنرمندانه نقدینگی در راه اندازی تولید در کشور هزینه شود تا مشکل رکود و تلاطم در شاخص‌های اقتصادی با ورود نقدینگی به حوزه تولید از بین برود.

به گفته این عضو مجلس شورای اسلامی ورود نقدینگی به هر یک از بخش‌های اقتصادی ممکن است شاخص‌های رشد اقتصادی کشور را دچار نوسان کند با این حال معضل مسکن به علت تقاضای زیادی که در این حوزه وجود دارد بیشتر از سایر شاخص‌ها خود را نشان داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار خود برای جلوگیری از افزایش تقاضای کاذب در بخش مسکن تصریح کرد: حل موضوع منازل خالی در کشور در کنار استفاده از زمین‌های دولتی در راستای ساخت منزل برای عامه مردم و توزیع و عرضه آن در سطح جامعه باعث خواهد شد تقاضا و میزان عرضه مسکن در این بخش اقتصاد ایران به تعادل برسد.

قادری معتقد است اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در بخش مسکن باعث خواهد شد و رونق اقتصادی به این حوزه بازگردد و زمینه ساخت و ساز و توزیع در جامعه افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار