کد خبر: ۸۶۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 22 June 2020

     

تابناک/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در نشست کارگروه فرهنگی و هنری بانوان این شهرستان گفت: باید به اقتصاد هنر توجه بیشتری شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، این نشست با حضور نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، سمیه ابوالحسن پور رییس کمیسیون اموربانوان فرمانداری ، برخی از رابطین امور بانوان ادارات و جمعی از بانوان هنرمند فعال شهرستان با موضوع حضور زن در عرصه های هنری و گفتگو پیرامون مسابقه پویش جلوه ارزش زنان،خانواده و جامعه در  روز شنبه 31 خرداد 99 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

نگار نادری در آغاز این نشست ضمن اشاره به نقش موثر بانوان در جامعه گفت : اتفاقاتی که در حوزه بانوان به صورت تیمی برگزار می شود ارزشمند است.در حوزه زنان همیشه فاکتورهایی هست که ما را بهم وصل می کند ، هر نوع مشارکتی ارزشمند بوده و خروجی خوبی دارد.

نادری افزود: کارگروه فرهنگی و هنری بانوان با هدف شناسایی بانوان هنرمند و فعال شهرستان که روحیه مشارکت دارند شکل گرفته است تا هم بتوانیم بین آنان ارتباط برقرار کنیم و هم از توانمندی این بانوان بهره مند شویم. بانوان هنرمند ضمن اینکه می توانند به ترویج هنر در سطح جامعه بپردازند از طریق هنر می توانند درآمدزایی کنند بنابراین به مقوله اقتصاد هنر باید بیشتر توجه کرد.

وی در ادامه در خصوص بهره مندی هنرمندان از مزایایی که فرهنگ و ارشاد اسلامی برایشان در نظر گرفته توضیحاتی داد از جمله در خصوص: درجه هنری ، مجوز موسسات تک منظوره و چند منظوره ، مجوز آموزشگاه ، طرح تکریم ، بیمه هنرمندان ، بیمه تکمیلی و ... از هنرمندان خواست در صورت واجد شرایط بودن در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.  

نادری اضافه کرد : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون امور بانوان فرمانداری آمادگی پذیرش هرگونه طرح و برنامه ی مناسب فرهنگی و هنری را دارد و از آن حمایت خواهد کرد.

در ادامه سمیه ابوالحسن پور در خصوص مسابقه بزرگ پویش جلوه ارزش زنان در خانواده و جامعه که در رشته های نقاشی ، متن ، دلنوشته، شعر ، انیمیشن، کلیپ و کاریکاتور برگزار شده توضیحاتی را ارائه داد و از حاضرین خواست در این مسابقه شرکت کنند.

در پایان تمامی بانوان هنرمند حاضر در این نشست ، توضیحات مختصری در خصوص فعالیت  هنری و اجتماعی خود بیان داشتند و پس از آن از سوفیا معصومی(نوازنده دف) ؛ سوسن اسماعیل زاده(نوازنده تار) ؛نادیا دژندیان(نوازنده سنتور) ؛سپیده  نوذری(نوازنده دف ) که در همایش آموزشی کمیسیون اموربانوان فرمانداری به اجرا موسیقی پرداخته بودند همچنین از سامره عاشوری ( مجری برنامه)از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان تقدیر به عمل آمد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار