گزارش
به گزارش تابناک تبریز، عصر چهارشنبه ، توفیق شد تا در بیت امام جمعه محبوب و نماینده ولی فقیه در استان حضور یابم. بهانه حضورم ، هرچند تقدیر از زحمات ایشان از فعالین رسانه ای و البته تقدیم کتابم با عنوان کمیته ها طلایه داران موج اول ، خدمت شان بود.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 26 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، عصر چهارشنبه ، توفیق شد تا در بیت امام جمعه محبوب و نماینده ولی فقیه در استان حضور یابم. بهانه حضورم ، هرچند تقدیر از زحمات ایشان از فعالین رسانه ای و البته تقدیم کتابم با عنوان کمیته ها طلایه داران موج اول ، خدمت شان بود اما صحبت ها و رفتارهای بسیار آموزنده ای از ایشان یاد گرفتم که برای ثبت در تاریخ مایلم آنها را منتشر کنم. حضور حسب تصادف استاندار خدوم و تلاشگر استان و صحبت هایی که در آن جمع رقم خورد ، انگیزه ای مضاعف شد برای نوشتن وجیزه حاضر. چند خصیصه مهم آقای آل هاشم را که بنظرم میشود از آن درس حکمرانی مطلوب گرفت را ذکر مینمایم.


1-قهرمان جذب 

 

ایشان به نقل قولی خصوصی از رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند که فرموده بودند همین راهی را که انتخاب کرده اید ادامه دهید . منظور رهبری تلاش های حجه الاسلام آل هاشم در جذب حداکثری برای جامعه انقلاب و نیز تلاش مجدانه برای عدم طرد کسی از این خانواه بوده است . یقینا در طول این سه سال یکی از پارامترهای رفتار سیاسی جناب آل هاشم ، همین رویکرد بوده است که امام جمعه همه مردم باشد.رویکردی که رهبری در اوج فتنه 88 فرمودند جذب حداکثری ، اما متاسفانه نخبگان سیاسی کمتر اهمیتی به آن داند .آقای آل هاشم نیک می داند که یکی از آسیب های بروز یافته در خانواده بزرگ انقلابیون ، فرهنگ فکری حذفی است . حجه الاسلام آل هاشم ، درمان این درد را یافته است و با هزاران زحمت و مشقت دارد مسیر را پیش میبرد و تلاش میکند حتی رفتگان را هم به خانواده بزرگ انقلاب بازگرداند و همین تاثیر نفس نیت صادقانه و خالصانه را میتوان در نمازجمعه ای که دراین سه سال برای همه مسلمین شده است مشاهده نمود.
2-انقلابی گری درعمل 

 

تبعیت آقای آل هاشم از رهبری را میتوان در عدم تنقیه مشاهده نمود. تنقیه یعنی به فکر یکدست سازی مجموعه ها رفتن. آقای آل هاشم این هنر را دارد که از توان همه مجموعه ها و تشکل ها و گروه های سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی، تشکل های دانشجوئی و موسسات غیرانتفاعی و ... به نفع انقلاب و نظام استفاده نماید و این سیره ای است که رهبری با اتخاذ آن سرمایه عظیمی برای مدیریت نظام اسلامی مان فراهم نموده است.هدف امام جمعه تبریز تعریف انقلابی گری در عمل و دعوت نخبگان سیاسی برای مراعات قواعد آن است نه جناح بازی ها و طرفداری های سطحی و نفع طلبانه!
3-مردم داری و مردم یاری 

 

در طول مدت کوتاه حضورم در خدمت ایشان مشاهده تماس های مردمی و بالاتر از آن پیگیری هایی که برای رفع و رجوع کار مردم در دفتر انجام می گرفت ، شوق بر انگیز بود . این مردم داری و ارتباط گسترده و عمیق با مردم بود که حسب گزارش رسمی نهادهای نظارتی ، تبریز و آذربایجان شرقی را در دوران بحرانی آبان ماه 98 و دی ماه 96 با کمترین تنش اجتماعی و سیاسی مواجه بود. این ها نبود و نشد الا در سایه سرمایه اجتماعی ای که ایشان در استان به نفع نظام خلق نموده است .

4-منطق و عقلانیت 

ایشان به شدت عدالت طلب است اما نه از آن جنسی که هر اقدامی را با های و هوی همراه کند و دست آخر عدالت را در چند فقره بگیر و ببند تعریف و خلاصه نماید . چند مورد از اقدامات مهمی که در خصوص مقابله با فساد مجموعه ها صورت گرفته اما نه رسانه ای شده و نه موجب خدشه آمدن بر اعتماد عمومی شده است را درهمان محفل متوجه شدم.


5-همکاری در عین مطالبه 

قطعامیتوان زوج امام جمعه –استاندار فعلی را موفق ترین الگوی همکاری دهها ساله اخیر در استان ذکر نمود. امام جمعه در عین حمایت از مجموعه قوه اجرائی استان به هنگام مطالبه منافع عمومی و درخواست های مردم جدی عمل می نماید . نه دستگاه های دولتی را تضعیف می نماید و نه در خصوص مطالبات مردم موضع نقادی منصفانه و مطالبه گری راهگشا را فراموش می کند.
باری ، شرط انصاف این بود که آنچه دیده بودم را با مردم در میان بگذارم . هرچند شاید اطلاعات مردم در این موضوع بیشتر از ماها باشد، چه اینکه حضور میدانی ایشان بسیاری از این مفاهیم را به جامعه منتقل نموده است که البته نتیجه آن نیز محبوبیت بالای ایشان در بین توده های مردمی و حتی نخبگان جامعه است . ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رفتار و منش آقای آل هاشم ، به گونه ای است که نه تنها از کیسه سرمایه رهبری خرج نمیکند بلکه دارد برای آن مجموعه نیز اعتبار و سرمایه خلق می نماید .
امید است نخبگان سیاسی با اتخاذ رویکری سینرژیک و هم افزایانه و البته الگوگیری از منش ایشان زمینه را برای بهره مندی از این ظرفیت مهم و استراتژیک انقلاب اسلامی فراهم نمایند.

 

نویسنده کتاب کمیته ها طلایه داران موج اول ؛#غلامرضا_منصوری دبیر سرویس سیاسی و اجتماعی #تابناک_تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار