رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: کمبود تعداد باشگاه‌های کوهنوردی در سطح شهرستانهای استان باعث شده تا گاها هیات‌ها خودشان برنامه صعودهای گروهی را بچینند.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ثریا شهبازی بااشاره به افزایش آمار صعودهای گروهی به کوه‌های کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش که فعالیت‌های کوهنوردی در استان از سرگرفته شد، تاکنون روند افزایشی تعداد صعودهای گروهی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان 12 باشگاه دارای مجوز فعالیت داریم که معمولا بصورت هفتگی برنامه صعودهای گروهی را برای علاقمندان به کوهنوردی اجرا می‌کنند. چند باشگاه دیگر هم در آستانه اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت هستند.

رئیس هیات کوهنوردی استان با ناکافی دانستن این تعداد باشگاه کوهنوردی، افزود: به واسطه وجود علاقمندان زیادی که به رشته کوهنوردی داریم، این تعداد باشگاه در استان کافی نیست و خلاء کمبود باشگاه های کوهنوردی را بویژه در شهرستانها احساس می‌کنیم.

وی اعلام کرد: تعداد کم باشگاه‌ها در سطح شهرستانها باعث شده تا گاها هیات‌های کوهنوردی خودشان اقدام به چیدن برنامه صعود کنند، درحالیکه این کار در حیطه وظایف آنها نیست، اما برای رونق و توسعه این رشته در شهرستانشان چنین فعالیتی را هم دارند.

شهبازی به پر کاری گروه‌های غیررسمی کوهنوردی در این ایام هم اشاره کرد و گفت: فعالیت این گروه‌ها، یکی از معضلات مهمی است که هیات با آن مواجه است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در بسیاری از این گروه ها قوانین و مقررات صعودهای گروهی رعایت نمی‌شود و حتی مربیان کوهنوردی را برای انجام صعودها به همراه ندارند، پس از شناسایی برخورد با آنها را در دستور کار داریم.

رئیس هیات کوهنوردی استان افزود: البته از آنجایی که مسئولین این گروه های غیررسمی عموما علاقمند به کوهنوردی هستند و می‌توانند به اشاعه این رشته پرطرفدار کمک کنند، با اکثر آنها رایزنی می‌کنیم تا برای تشکیل باشگاه اقدام کنند و بصورت قانونی به فعالیتشان ادامه دهند.

وی در پایان بااشاره به تداوم شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: به تمامی باشگاه های کوهنوردی استان ابلاغ کرده‌ایم که در انجام صعودهای گروهی حتما پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شود و هیات نیز نظارت های لازم را به منظور اجرای پروتکل ها در این باشگاه‌ها خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار