کد خبر: ۸۶۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 01 July 2020

شناسایی ۲۷ محور پر حادثه در گیلان/ثبت بیش از ۲۷۸ هزار تخلف رانندگی

تابناک/ رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۲۷ محور پر حادثه در استان شناسایی شده، گفت: از ابتدای سال ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ تخلف رانندگی کنترل و ثبت شده که ۴۷ درصد تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه بوده است.

سرهنگ جاور صفاری امروز در نشست با خبرنگاران در مرکز پلیس راه گیلان با اشاره به اجرای طرح تابستانی پلیس راه، اظهار کرد: این طرح از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان با هدف کنترل و رصد در محورهای درون‌شهری و برون‌شهری ادامه دارد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال کمترین کُندی تردد را در محور منجیل و رودبار شاهد بودیم که نشاندهنده اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین هدایت‌های راهگشای فرمانده انتظامی استان است، افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۹۰۷ فقره تصادف در جاده‌های برون‌شهری استان اتفاق افتاده که متاسفانه منجربه فوت ۸۲ نفر از هموطنان‌مان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش تعداد جانباخته‌ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه ۲۱ نفر از جانباختگان راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت بودند، ادامه داد: به عبارتی هر روز یک نفر در جاده‌های برون‌شهری جان باختند، در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش و همچنین در تعداد مجروحین و مصدومین هم ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۷۳ درصد از جانباختگان امسال بومی استان و ۲۷ درصد غیربومی بودند، گفت: ۲۷ محور پر حادثه در استان شناسایی شده که از این محورها سه محور قرمز و پر تصادف هستند که شامل محور رشت به لنگرود با ۶ درصد تصادفات جاده‌ای، محور رودبنه به چاف ۲ درصد تصادفات جاده‌ای و محور تالش به آستارا ۷ درصد تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راه گیلان اضافه کرد: در سال جاری به رغم هشدارهای پلیس در حوزه تردد ایمن در جاده‌های کوهستانی، متاسفانه دو فقره تصادف خودروهای آفرودی در جاده‌های ییلاقی داشتیم که ۶ نفر از هموطنان‌مان در این حوادث جان باختند. به هموطنان‌مان توصیه می‌کنیم قبل از حرکت در مسیرهای کوهستانی اطلاعات درست را کسب کنند و برای تردد در جاده‌های ییلاقی موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۴ طرح عملیات ترافیکی در راه‌های برون‌شهری جهت کاهش آمار تصادفات اجرا کردیم، در زمان اجرای این طرح ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ تخلف رانندگی کنترل و ثبت شده که ۴۷ درصد تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه بوده است. همچنین ۲۵۲۶ خودرو هم در این مدت به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شده است.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح مذکور حدود ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت متوقف شدند، گفت: با موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند برخورد قانونی می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در طرح تابستانه سال گذشته ۳۶ درصد در ورود مسافر به استان افزایش داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا که مردم نتوانستند سفر کنند، شاهد کاهش ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، با توجه به وضعیت قرمز برخی استان‌ها از مردم تقاضا داریم که از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی یکی از برنامه‌های پلیس است، گفت: در استان ۱۸ محور ساحلی و تفرجگاهی داریم که تردد در این محورها بسیار زیاد است، لذا کنترل رفتارهای پرخطر در محورهای ساحلی مدنظر است.

سرهنگ صفاری خاطرنشان کرد: روزانه ۴۰ تیم در جاده‌های برون‌شهری استان حضور دارند که در ایام خاص نظیر تعطیلات پایان هفته یا تعطیلات مناسبتی تعداد تیم‌های گشت پلیس در محورهای برون‌شهری استان به ۶۰ تیم می‌رسد.

وی اضافه کرد: با همکاری راهداری استان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی محورهای پرتردد و حادثه خیز استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ تاکنون ۶۸ نقطه پر تصادف را شناسایی کردیم که در فاز مطالعه قرار دارد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۳۱ جلد دفترچه ثبت ساعت در استان صادر شده، تصریح کرد: بخش زیادی از ترددها توسط ناوگان عمومی انجام می‌گیرد، به منظور نظارت بر رفتار رانندگان ۷ سامانه هوشمند تصویری(سپهتن) در محورهای استان نصب شده است. همچنین کنترل هوشمند جاده‌های استان یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس است و در این راستا ۵۲ دستگاه دوربین ثابت کنترل سرعت، رفتار رانندگان را رصد می‌کنند که به صورت میانگین از این سامانه‌ها روزانه ۲۸۳ رکورد سرعت در استان ثبت‌ می‌شود. ۱۲ سامانه جدید دیگر در محورهای فرعی و بزرگراهی در محورهای استان نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار