کد خبر: ۸۷۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 02 July 2020

میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ به طور نامتناسبی در آسایشگاه ها متمرکز شده است. تا تاریخ ۱۸ ژوئن، ۵۰۱۸۵ نفر تر ساکنان این آسایشگاه ها در ۴۱ ایالتی که این آمار را گزارش کرده اند به علت کووید۱۹ فوت شدند. که این عدد ۴۵ درصد از میزان مرگ و میر کل این ایالت هارا تشکیل می دهد. این آسایشگاه ها علاوه بر مراقبت های طولانی مدت، مراقبت های کوتاه مدتی نیز برای افرادی که تازه از بیمارستان مرخص شده اند ارائه می دهند. با کاهش میزان بستری در بیمارستان ها به علت عمل های جراحی الکتیو در طی این بیماری میزان پذیرش در این مراکز نیز کاهش داشته است.

میزان مرگ و میر،بستری و تعداد بیماران در آسایشگاه ها (skilled nursing facility) در سه شهر آمریکا در طول پاندمی کووید۱۹

در این مطاله نتایج از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۶ می ۲۰۲۰ ارزیابی شدند. نتایج شامل نرخ مرگ و میر هفتگی به هر علت، پذیرش، و سرشماری بیماران در آسایشگاه هایی در کلیولند، دیترویت و نیویورک بود. ویژگی های این آسایشگاه ها از نظر کیفیت، کارکنان و خصوصیت بیماران آن ها باهم مقایسه شد. برای تعیین میزان افزایش در مرگ و میر بین مارچ تا می ۲۰۲۰ این میزان با مدت مشابه سال قبل مقایسه شد.

در این مطالعه تعداد ۱۸۹ آسایشگاه بررسی شدند که شامل ۳۴ درصد از کل (۵۵۹) آسایشگاه های این سه شهر بودند.

در طول هفته پیک این بیماری در آپریل ۲۰۲۰ میزان مرگ و میر هفتگی در آسایشگاه های دیترویت ۱۷.۴ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ ساکن بود که این عدد در هفته مشابه سال ۲۰۱۹، ۴ نفر بود. این عدد در شهر نیویورک ۳۶.۳ نفر در برابر ۳.۷ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بود.

میزان پذیرش در آسایشگاه های مورد بررسی طی مارچ و می ۲۰۲۰ در سه شهر کلیولند، دیترویت و نیویورک کاهش داشت. در سرشماری بیماران هم این سه شهر کاهش را نشان دادند.

به طور کلی آسایشگاه های نمونه در شهر های دیترویت و نیویورک در طی مارچ تا می ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی را در میزان مرگ و میر تجربه کردند. این دو شهر از شهر های با بار بالای بیماری کووید۱۹ در آمریکا بودند. در شهر کلیولند که تعداد کیس های کووید۱۹ کمتر بود هم افزایش کمتری در میزان مرگ و میر در آسایشگاه ها مشاهده شد.

صرف نظر از میزان مرگ و میر میزان بستری و سرشماری بیماران در طی این مدت در هر سه شهر کاهش داشت. این نتایج نشان می دهد آسایشگاه ها طی این مدت چالش اساسی را تجربه کرده اند. مرگ و میر به سرعت افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد ظرفیت آسایشگاه ها برای واکنش به شیوع بیماری را افزایش داد. با ترکیب این چالش، کاهش سرشماری بیماران ممکن است منجر به کاهش درآمد در زمانی شود که آسایشگاه ها بیش‌ترین نیاز را به منابع اضافی برای مدیریت و جلوگیری از شیوع آینده این بیماری دارند. ​

منبع:

Mortality, Admissions, and Patient Census at SNFs in 3 US Cities During the COVID-19 Pandemic | Geriatrics | JAMA | JAMA Network
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2767750

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار