معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اولویت اول شهرداری‌ها باید اتمام طرح‌های نیمه‌تمام باشد چون بودجه و درآمد شهرداری‌ها از جیب مردم تامین می‌شود و تکمیل این طرح‌ها فرصت خدمت بیشتر را فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۸۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 02 July 2020

حجت‌الله غلامی گفت: سال ۹۸ را با بحران آغاز کردیم و از همان ابتدا با سیل در استان خود و چند استان همجوار مواجه شدیم که اصفهان در امداد و یاری رسانی به این استان‌ها نقش مهمی بر عهده داشت.
وی خارطرنشان کرد: سال گذشته همچنین با بحران‌های بسیاری از جمله تشدید تحریم‌ها، کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی مواجه بودیم و در پایان سال نیز پدیدار شدن بیماری کرونا به این مشکلات اضافه شد و شرایط سختی را بوجود آورد که امسال نیز این روند همچنان ادامه دارد.

غلامی به حضور فعال و یکپارچه شهرداری‌های استان در مهار این‌ ویروس اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها در این زمینه فراتر از وظایف قانونی خود نقش‌آفرینی کردند.

وی ادامه داد: برغم این مشکلات، فعالیت‌های عمرانی شهرداری های استان به‌عنوان یک نهاد عمومی و خدماتی یک لحظه متوقف نشد و همواره افنتاح طرح‌ها با حضور مقامات استانی و کشوری در استان استمرار داشت.
غلامی با بیان‌اینکه  در چهار ماه گذشته به واسطه بیماری کرونا بسیاری از درآمدهای شهرداری‌ها وصول نشده است، افزود: برغم این مسائل امسال نیز هر هفته چند طرح در یکی از شهرستان‌های استان با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۰۸ شهر استان در سال گذشته درآمدی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال داشتند، گفت: این در حالی است که کل بودجه عمرانی استان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال است و از سوی دیگر بدلیل گستردگی ارائه خدمات، انتظار دستگاهای نظارتی ستادی و استانی از شهرداری‌ها بیشتر است.
معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: مبنای کار شهرداری‌ها بودجه مصوب شوراهاست لذا حق نداریم این بودجه ها را نابجا هزینه کنیم و از سوی دیگر تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرصت خدمت رسانی بیشتر به مردم را امکانپذیر می‌کند.
غلامی با تاکید بر استفاده حداکثر از ظرفیت‌های بودجه ۹۹ توسط شهرداری‌ها گفت: بهره‌گیری از فرصت‌های بودجه سال جاری از جمله بودجه قطار حومه‌ای، آلودگی هوا، تسهیلات بانکی، خرید تجهیزات آتش نشانی، استفاده از اوراق مشارکت و وام‌های گردشگری می‌تواند در افزایش درآمدهای شهرداری‌ها موثر باشد.
معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: بسنده کردن به بودجه عمرانی سال ۹۹ برای جهش تولید و خدمات کافی نیست لذا با مشارکت بخش خصوصی و استفاده حداکثری از این ظرفیت که نمود آن در طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های آب مشهود است، باید در راه ثمربخشی طرح‌ها تسریع کرد.
وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های گردشکری اصفهان گفت: این استان از دورترین نقاطش تا شهر اصفهان، جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری بی‌نظیری دارد که شهرداری‌ها می‌توانند از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان به اشتباه شهر صنعتی معرفی می‌شود در حالی ‌که قابلیت‌های گردشگری بسیار بالایی دارد لذا باید با استفاده از ظرفیت جشنواره‌ها، نمابشگاه‌ها و برنامه‌های اینچنینی برای معرفی فرصت‌های گردشگری آن تلاش کرد و در برنامه‌ریزی‌ها باید ماندگاری گردشگر در هر شهرستانی دنبال شود.
غلامی تصریح کرد: نباید خود را درگیر کُدهای تعریف شده بودجه‌ای کنیم بلکه باید به سمت و سوی تعریف کدهای تعریف نشده برویم بنابراین شهرداری‌ها می‌توانند مطابق طرح آمایش در حریم شهرها طرح‌های ویژه مثل بوم‌گردی و خدمات بین راهی را دنبال کنند.
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۵۰ هزار هکتار بافت بافت فرسوده کشور ۱۱ هزار هکتار در اصفهان واقع است که با توجه به وجود زیرساخت‌ها در این بافت‌ها می‌توان با شناسایی آن، در جهت ساخت و ساز مسکن در این بخش تلاش کرد.
وی با بیان اینکه رصد رعایت دقیق قوانین و انضباط مالی توسط  شهرداری‌ها در دستور کار استان است، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به سمت و سویی گام بردارند که قانون ملاک عمل باشد از این‌رو بدنبال تشکیل جلسات شهرستانی به منظور بررسی مشکلات قانونی هر منطقه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار