استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی نیروی های مردمی گفت: جوانان فداکار از جان خود گذشتند تا جنگل‌های اورامانات زنده بماند
کد خبر: ۸۷۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 03 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید و در جمع نیروهای امدادی و مردمی مشارکت کننده در مهار آتش سوزی‌ها اظهار داشت: خوشبختانه پس از هشت شبانه روز تلاش فداکارانه و شجاعانه، آتش سوزی‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل پاوه مهار شد.

 وی افزود: در طول این مدت نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آتش نشانی اجازه ندادند آتش سوزی گسترش یابد و به جنگل‌های اورامانات آسیب برسد.

 مقام ارشد استان ادامه داد: رشادت‌ها و جافشانی‌های جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در تاریخ ثبت خواهد شد و یاد و خاطره این عزیزان همیشه در قلب و ذهن مردم خواهدماند.

 بازوند گفت: نماینده محترم اورامانات از شروع این آتش سوزی‌ها در منطقه حضور داشت و پیگیری مستمر و مداومی داشت و جا دارد از زحمات فرماندار پرتلاش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در میدان عملیات نیز تشکر کنم.

 استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از همه تلاشگران، دلسوزان و حافظان محیط زیست گفت: نیروهای امدادی سازمان های مردم نهاد منطقه به عشق زنده ماندن این طبیعت به دل آتش زدند و با ازخودگذشتی، فداکاری و ایثار امروز این آتش مهار شد تا طبیعت برای آیندگان زنده بماند.

 وی بر ضرورت ایجاد یک پایگاه دائمی اطفاء حریق در منطقه اورامانات تاکید کرد و گفت: محیط‌زیست و منابع‌طبیعی هر ساله در فصل آتش‌سوزی‌ها، نیروهای آموزش دیده‌ای را در این پایگاه مستقر کنند تا در موقع اضطراری سریعاً وارد عمل شوند.

 بازوند با بیان اینکه این جنگل ها ثروتی عظیم و متعلق به تمامی بشریت هستند و باید از آن حفاظت کنیم تا به نسل های آینده منتقل شوند؛ اظهار داشت: امروز شاهد شکست آتش بی رحم بودیم و دعا می کنیم امیدواریم به زودی توسط مردم شکست کرونا باشیم.

 در ادامه این مراسم با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و دکتر لهونی نماینده مردم شریف اورامانات و نیروهای مردمی و‌امدادی چهار اصله نهال به یاد جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه غرس شد.

 عملیات اطفای آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بعد از هشت شبانه روز تلاش، رشادت، فداکاری و ایثار نیروهای مردمی، امدادی، محیط زیست، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی و مسوولین فرمانداری، شهرداری، نیروهای نظامی و مدیریت بحران استانداری در ساعت ۱۷ امروز ( ۱۲ تیرماه) مهار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار