رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: فعالیت‌های آموزشی تابستانه جمعیت هلال احمر اصفهان با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 04 July 2020

شهریار انصاری در خصوص روند برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امسال شیوع ویروس کرونا روی برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر هم تأثیر گذاشته و برای ارائه آموزش‌ها بیشتر از بستر و ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همه فعالیت‌هایی که در جمعیت هلال احمر باعث تجمع افراد شود، تعطیل شدند، افزود: در حال حاضر کلاس‌های تابستانی به صورت حضوری برای افراد دایر نشده و جمعیت هلال‌احمر پیگیر انجام فعالیت‌ها بر مبنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، گفت: در این زمینه همه موارد را آماده‌سازی می‌کند و علاوه بر این پیگیر گرفتن مجوز از مراجع ذی صلاح برای دایر کردن این برنامه هستیم اما هنوز کلاس‌های حضوری مانند فوق برنامه، ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزشی هلال احمر برای بحث اوقات فراغت تابستان دایر نشده است.

انصاری با تاکید بر اینکه در حوزه جوانان بیشتر در بحث اجرای طرح‌های بشردوستانه فعالیت می‌شود، تصریح کرد: این بحث‌ها با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی پیگیری می‌شود که آخرین بحث آن برنامه‌های متناسب هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر بود.

وی اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در این زمینه در فضای مجازی فعال هستند. در عین حال پیگیر غنی سازی اوقات فراغت علاقمندان و ارائه کلاس‌ها مجازی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: هنوز کلاسی به صورت حضوری در جمعیت هلال احمر تشکیل نشده، فقط در حوزه امداد و آموزش کمک‌های اولیه با توجه به ضرورتی که وجود دارد بسیار محدود و با توجه به ظرفیت محدود ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله فیزیکی این کار انجام می‌شود.

به گفته انصاری؛ آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی در شهر اصفهان در خیابان آیت‌الله کاشانی مرکز شمالی هلال احمر و خیابان میر مرکز جنوب هلال احمر و در شهر کوهپایه و ورزنه در پایگاه‌های هلال احمر این آموزش‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آموزش‌ها در نهادها و شرکت‌ها بر مبنای درخواست آنها ارائه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر دایر بودن کلاس‌ها در داخل مراکز هلال احمر خارج از این مراکز با توجه به اهیمت و ضرورت بحث آموزش‌های امدادی در شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادها و موسساتی که از هلال احمر درخواست برگزاری این کلاس‌ها را داشته باشند برای آنها در خارج از مرکز و در مکان تعیین شده با رعایت پروتکل‌های و نصف ظرفیت جمعیت برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، اظهار کرد: فعالیت مجازی در راستای طرح‌های بشر دوستانه و عام المنفعه بوده و طرح‌هایی است که سازمان جمعیت هلال احمر دارد. برای مثال در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به صورت برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی مجازی با ارائه آموزش‌ها به وسیله اساتید متخصصبهره برده شد.

وی ادامه داد: در بحث آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی پیام‌های آموزشی در حوزه معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر تدوین و محتوای آن تأیید شده و سپس این پیام‌ها به سطح جامعه منعکس می‌شوند.

آموزش مجازی پویش "غرق نشویم"

انصاری تاکید کرد: با توجه به گرمی تابستان و علاقمندی بسیاری از اشخاص به شنا و استفاده از خنکای آب، اکنون پویش "غرق نشویم" به صورت ملی به وسیله جمعیت هلال احمر در کشور راه اندازی شده است. افراد علاقه مند می‌توانند به صورت مجازی پست‌های اختصاصی خودشان را بسازند و نکات و توصیه‌های ایمنی موجود در این زمینه را دریافت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان درباره استفاده از فضای مجازی و بهره‌مندی از آموزش‌ها، گفت: علاقه مندان برای استفاده از این آموزش‌ها می‌توانند به سایت، گروه‌ها و کانال‌های جمعیت هلال احمر در فضای مجازی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در راستای انجام وظیفه خود که بحث امداد و آموزش کمک‌های اولیه در سطح جامعه است سایت خادم را راه اندازی کرده است، اظهار کرد: خادم (خانواده آماده در مخاطرات) سایتی است که افراد علاقه مند با مراجعه به آن می‌توانند از مباحث مربوط به آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، آموزش‌های مدیریت بحران در خط مقدم بهرمند شوند و از مطالب نوشتاری و کلیپ‌های آموزشی این سایت جامع در زمینه مخاطرات و خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی که افراد را تهدید می‌کند استفاده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار