کد خبر: ۸۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 05 July 2020

 

 
تابناک/نرخ دلار در اولین روز هفته با رکورد جدید در تابلوی صرافی های بانکی مواجه شده است. در این میان شاهد ادامه نوسان صعودی قیمت ها در حاشیه بازار هستیم.
 

نرخ دلار در اولین روز هفته با رکورد جدید در تابلوی صرافی های بانکی مواجه شده است. در این میان شاهد ادامه نوسان صعودی قیمت ها در حاشیه بازار هستیم.

به گزارش نبض بورس؛ در معاملات امروز (شنبه چهاردهم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد رشد نرخ ها به ویژه دلار و یورو هستیم. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش؛ هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی سطح کشور به نرخ 20200 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 20500 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز پنح شنبه هفته قبل، 1550 تومان گران تر شده است. این رشد کم سابقه نرخ دلار در صرافی های بانکی به عنوان نماینده بازارساز در حالی است که پیش از این در تاریخ سوم تیرماه سال جاری شاهد رکورد دلار در سطح 19595 تومان بودیم. 

قیمت دلار شنبه 14 تیر 99/ رونمایی از دلار 20 هزار تومانی در صرافی ملی/ مظنه طلا در بازار امروز تهران

همچنین در حال حاضر در صرافی های بانکی سطح کشور هر اسکناس یورو به نرخ 22600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با رشد 1800 تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، به قیمت 22900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

رشد شاخص ارزی در بازار امروز در حالی است که در هفته گذشته، شاهد افزایش عرضه در بازار متشکل ارزی بودیم. روندی که نشان از تلاش بازارساز برای مدیریت نوسان نرخ ارز داشت، اما به نظر می رسد در جهت کاهشی نرخ دلار و یورو تاثیر مثبت نداشته و حالا سیاست گذار را به افزایش نرخ خرید و فروش دلار به نزدیکی حاشیه بازار آزاد سوق داده است. 

در این میان بسیاری از فعالان اقتصادی به رشد نقدینگی اشاره دارند و معتقدند عدم مدیریت بانک مرکزی بر تحولات رشد نقدینگی باعث شده که هر روز شاهد ورود نقدینگی به بازارهای مختلف باشیم. یک روز بازار سرمایه، یک روز بازار ارز و یک روز هم بازار خودرو و مسکن.

اما همتی رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفته است:

قیمت دلار شنبه 14 تیر 99/ رونمایی از دلار 20 هزار تومانی در صرافی ملی/ مظنه طلا در بازار امروز تهران

"این کارشناسان، رشد نقدینگی سال ۹۸ و سه ماههٔ اول ۹۹ را بسیار زیاد می‌دانند. رشد پایه پولی سال گذشته بیش از متوسط ۵۰ سال اقتصاد بوده است. اما، علیرغم کسری بودجه قابل توجه دولت، فاصله چندانی با آن متوسط نداشته است و رشد ۸.۸ درصد آن در سه ماههٔ اول سال٩٩ نیز، چندان فاصله معناداری با رشدهای فصلی سال‌های قبل ندارد. البته رشد نقدینگی همواره یک پدیدهٔ ساختاری در اقتصاد ایران بوده است. نکته مهم این است که، حجم نقدینگی موجود و حتی، رشد کنونی آن، نمی‌تواند موجب آن تورم بالایی شود که پیش بینی می‌کنند،. چراکه، بخشی از همین نقدینگی موجود، برای تأمین کسری بودجه استفاده خواهد شد. در واقع، فروش دارایی و انتشار اوراق دولت و تأمین مالی کسر بودجه از اوراق، به معنی استفاده از نقدینگی موجود اقتصاد است، بدون آنکه فشاری به پایه پولی وارد شود."

مظنه طلا در بازار امروز تهران

رشد نرخ ارز اولین تاثیر را بر قیمت طلا و سکه در بازار خواهد داشت. بر این اساس در حال حاضر به نقل از اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 8 میلیون و 850 تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) 9 میلیون و 800 هزار تومان، هر نیم سکه بهار آزادی 4 میلیون و 850 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز 2 میلیون و 800 هزار تومان می باشد. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار شنبه 14 تیر 99/ رونمایی از دلار 20 هزار تومانی در صرافی ملی/ مظنه طلا در بازار امروز تهران

مظنه طلا (مثقال طلای ۱۷ عیار) در بازار تهران نیز در حال حاضر 3 میلیون و 904 هزار تومان می باشد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم 901 هزار تومان معامله شد.

نرخ رسمی 46 ارز در کنار دلار 4200

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۹ ارز مانند یورو کاهش و ۱۷ ارز از جمله پوند افزایش و نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه چهاردهم تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۱۳ ریالی به قیمت ۵۲ هزار و ۴۳۲ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۴۴ ریالی به قیمت ۴۷ هزار ۲۴۴ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۴۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۰۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۴۳۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۰ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۵۰ ریال قیمت خورد.

نرخ ارز    ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
USD دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
GBP پوند انگليس ۵۲,۴۳۲ up
CHF فرانک سويس ۴۴,۴۳۹ up
SEK کرون سوئد ۴,۵۰۸ down
NOK کرون نروژ ۴,۴۳۴ up
DKK کرون دانمارک ۶,۳۴۰ down
INR روپيه هند ۵۶۳ up
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ eq
KWD دينار کويت ۱۳۶,۴۱۴ down
PKR100 يکصد روپيه پاکستان ۲۵,۱۲۱ up
JPY100 یکصد ين ژاپن ۳۹,۰۶۹ up
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۴۲۰ eq
OMR ريال عمان ۱۰۹,۲۳۳ eq
CAD دلار کانادا ۳۰,۹۵۰ up
NZD دلار نيوزيلند ۲۷,۴۴۵ up
ZAR راند آفريقای جنوبی ۲,۴۶۸ up
TRY لير ترکيه ۶,۱۲۱ down
RUB روبل روسيه ۵۸۹ down
QAR ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
IQD100 يکصد دينار عراق ۳,۵۳۰ up
SYP لير سوريه ۸۲ eq
AUD دلار استراليا ۲۹,۱۶۸ up
SAR ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ eq
BHD دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۲ down
SGD دلار سنگاپور ۳۰,۱۰۸ down
BDT100 يکصد تاکای بنگلادش ۴۹,۴۶۹ down
LKR10 ده روپيه سريلانکا ۲,۲۵۹ eq
MMK کيات ميانمار (برمه) ۳۱ eq
NPR100 يکصد روپيه نپال ۳۴,۹۸۸ up
AMD100 يکصد درام ارمنستان ۸,۶۸۱ down
LYD دينار ليبی ۳۰,۰۰۹ down
CNY یوان چين ۵,۹۴۴ up
THB100 يکصد بات تايلند ۱۳۴,۹۶۶ down
MYR رينگيت مالزی ۹,۷۹۶ down
KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۵,۰۱۷ up
JOD دينار اردن ۵۹,۲۳۸ down
EUR یورو ۴۷,۲۴۴ down
KZT100 يکصد تنگه قزاقستان ۱۰,۳۱۸ down
GEL لاری گرجستان ۱۳,۷۸۷ up
IDR1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۸۹۲ down
AFN افغانی افغانستان ۵۴۵ up
BYN روبل جديد بلاروس ۱۷,۲۴۸ down
AZN منات آذربايجان ۲۴,۷۰۶ down
PHP100 يکصد پزوی فيليپين ۸۴,۸۳۱ up
TJS سومونی تاجيکستان ۴,۰۷۵ eq
VEF بوليوار جديد ونزوئلا ۴,۲۰۶ eq
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۶۶ down
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار