وجود ویتامین B۱۲ از اهمیت بسیاری برای بدن برخوردار است و کمبود آن می‌تواند به واسطه عوامل مختلفی شکل گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 07 July 2020

تابناک فارس به نقل باشگاه خبرنگاران: ویتامین B۱۲ تاثیر بسیاری روی عملکرد بدن دارد و کمبود آن باعث کم کاری تیروئید، سقط جنین، اضطراب و دوبینی می‌شود این ویتامین در ماهی، لبنیات، غلات و حبوبات وجود دارد.

فقر ویتامین B۱۲ با خستگی مدام در ارتباط است اگر شما مدام احساس خستگی و ضعف می‌کنید، وقت آن رسیده که ویتامین B۱۲ بیشتری را از رژیم غذایی دریافت کنید. گوشت قرمز و تخم مرغ، بوقلمون، مرغ، ماهی و شیر بیشترین میزان ویتامین B۱۲ را دارند.

بیشترین میزان ویتامین B۱۲ در محصولات حیوانی موجود است و افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهی دارند، برای جلوگیری از ابتلا به فقر ویتامین B۱۲ باید مکمل‌های این ویتامین را مصرف کنند. خستگی و سرگیجه‌های مداوم از علائم اصلی فقر این ویتامین در گیاه خواران است. مشکلات جدی سلامتی فقر این ویتامین زمانی بیشتر می‌شود که فرد بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد.


دارو‌های معده از آنجا که تولید اسید معده را سرکوب می‌کنند، جذب ویتامین B۱۲ را سخت‌تر می کنند. اگر دارو‌های تجویزی برای سوزش سر دل مصرف می‌کنید و علائمی از قبیل ضعف، سرگیجه یا خستگی دارید، با پزشک خود درباره احتمال کمبود ویتامین B۱۲ مشورت کنید.

با مطالعه اینفوگرافیک نیز می توانید از نشانه های کمبود ویتامین B۱۲ آگاهی پیدا کنید.

نشانه‌های کمبود ویتامین B۱۲

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار