کد خبر: ۸۷۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 07 July 2020
 

مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: قطار شهری مشهد با وجود منابع مالی پر هزینه، بالاترین پیشرفت را در سطح کشور داشته است.

پیشرفت ۸۰ درصدی قطار شهری مشهد، بالاترین رتبه کشوری را به خود اختصاص داد

 

تابناک/کیامرز مدیر عامل قطار شهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: منابع مالی قطار شهری مشهد بسیار پرهزینه است قطار شهری مشهد با وجود منابع مالی پر هزینه، بالاترین پیشرفت را در سطح کشور داشته است،80 درصد خطوط قطار شهری مشهد با موفقیت انجام شده است.
 
او افزود: کل خطوط قطار شهری مشهد که مجموعا ۴ خط است ۸۴ کیلومتر است.خط یک به طول ۲۴ کیلومتریک بخش از سال ۸۹ و بخش دیگرکه فرودگاه است در سال ۹۴ به طور کامل راه اندازی شد.
 
مدیر عامل قطار شهری مشهد ادامه داد:خط دوم قطار شهری مشهد به طول ۱۴ کیلومتر به طور کامل راه اندازی شد. (به غیر از ایستگاه سلامت که در اولویت بهره برداری نیست)

کیامرز بیان کرد: خط سوم قطار شهری مشهد مجموعا به طول ۳۰ کیلومتر با قیمت فعلی ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد ساخت تا سال ۱۴۰۰ در حال انجام عملیات است.

او تصریح کرد: برای تامین فاز ا و ۲ و ۳ که از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) به طول ۳/۵ کیلومتر است در ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد وبقیه در حال حفاری تونل هستیم که یک دستگاه پی وی ام به سمت منطقه سیدی و یک دستگاه پی وی ام دیگر به سمت قاسم آباد شروع می‌کند.

مدیر عامل قطار شهری مشهد  تاکید کرد: خط چهار قطار شهری که شفت تملک شده است و  عملیات ساخت در حال انجام است و ۹ ماه عملیات به طول می‌انجامد و در سال ۱۴۰۰ حفاری خط چهار شروع می‌شود.

نه بدهی به بانک داریم و نه نکولی برای بورس

عنبری مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های قطار شهری مشهد از طرف دولت تامین می‌شود و این امر فقط از طریق انتشار اوراق مشارکت برای خطوط قطار شهری محقق می‌شود.

او افزود: شهر‌هایی می‌توانند اوراق مشارکت منتشر کنند که بدهی به بانک‌ها نداشته باشند و هیچ گونه نکولی در بورس و فرابورس نداشته باشند.

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: بر همین اساس شهرداری مشهد هرساله موفق به انتشار اوراق مشارکت جهت خطوط قطار شهری می‌شود.

عنبری بیان کرد:در سال ۹۸ تنها شهرداری که توانست ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتمام خط ۲ و ادامه خط ۳ منتشر کند شهرداری مشهد بود.
 


او تصریح کرد: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری مشهد واریز و آماده هزینه کرد در خطوط قطار شهری می‌باشد.


مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد: این اوراق مشارکت چهار ساله و مبلغ آن ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد سود و ۵۰ درصد اصل آن در سررسید توسط دولت تضمین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار