مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی عنوان کرد:
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: از حدود یک سال گذشته تا کنون، بیمارستان رضوی بیش از 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به مراجعان مستضعف و کم‌بضاعت یاری رسانده است. 
کد خبر: ۸۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 09 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محسن محور در این خصوص عنوان کرد: امروزه موضوع بهداشت و سلامت به یکی از مهمترین نیازهای بشر تبدیل شده به طوری که اساسی ترین شاخص پیشرفت یک کشور را از میزان سرانه سلامت آن محک می‌زنند. 

وی افزود: ایران نیز با توجه به سابقه درخشانی که در اعصار گذشته در حوزه درمان و طبابت داشته و پیشرفت‌های کنونی محققان و متخصصان علم پزشکی کشور، در حال حاضر در منطقه مطرح است و در شرایط کنونی که همگی با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، مؤسسات و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز جبهه‌های مبارزه تلقی می‌شوند. 

دکتر محور بیان کرد: آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک مجموعه زیارتی و گردشگری عظیم، از دیرباز در کنار توجه به خوراک روحی زائران، به سلامت جسمی و مادی آن‌ها نیز اهتمام داشته که احداث و بهره برداری از مجتمع‌های درمانی، آموزشی و پزشکی مجهز و به‌روز خود مؤید این موضوع است. 

وی با اشاره به اینکه نگین درخشان مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان فوق تخصصی و پیشرفته رضوی است، اظهار کرد: بیمارستان رضوی که به همت آستان قدس رضوی از حدود ۱۴ سال پیش راه‌اندازی شده دارای ۳۲۰ تخت مصوب بوده و در قسمت‌های خاصی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در واقع، خدمات بیمارستان رضوی را باید به دو قسمت عمومی و همچنین خدمات تخصصی تقسیم‌بندی کرد که خدمات عمومی این مرکز درمانی همانند سایر مراکز درمانی سطح شهر و کشور البته در سطح پیشرفته و با حضور پزشکان و متخصصان عالی‌رتبه ارائه می‌شود اما برخی از خدمات تخصصی که در این مرکز انجام می‌شود بسیار پیشرفته و خاص هستند و در همه مراکز ارائه نمی‌شوند. 

دکتر محور ادامه داد: اگر فردی خدمات عمومی این مرکز را درخواست داشته باشد باید هزینه‌های آن را بپردازد چراکه مراکز دیگری وجود دارند که می‌توانند به جای این مرکز انتخاب شوند اما اگر کسی نیازی به خدمات انحصاری این مرکز داشته باشد و چاره‌ای جز خدمت‌گیری از این مرکز نداشته باشد و در عین حال، بضاعت مالی هم نداشته باشد، واحد مددکاری از او حمایت کرده و در صورت نیاز برای پرداخت هزینه‌ها امداد می‌شود. 

وی گفت: در واقع، افراد کم‌بضاعت مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و معرفی‌شدگان از سوی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از خدمات و حمایت‌های ویژه در این مرکز درمانی برخوردار خواهند شد که یکی از وظایف این کمیته، شناسایی دقیق مراجعه‌کنندگان است. 

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی متذکر شد: این مرکز به ظاهر یک سازمان خصوصی است و باید خودگردان باشد و طبیعتاً باید مباحث سود و هزینه مطرح باشد و معمولا هیچ بیمارستان خصوصی به سمت راه‌اندازی واحدهایی مانند مددکاری نمی‌روند، اما بیمارستان رضوی هزینه‌های هنگفتی را در واحد مددکاری متقبل شده و تنها در حدود یک سال اخیر، بیش از 7 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک مددکاری و ارائه تخفیف به بیماران بی‌بضاعت و کم‌بضاعت برای دریافت خدمات انحصاری این مرکز درمانی صورت گرفته که این نکته یکی از افتخارات بیمارستان رضوی است. 

دکتر محور اذعان کرد: از افتخارات دیگر این مرکز درمانی باید به انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای همکاری مشترک در زمینه حمایت مالی زوج های نابارور و توسعه خدمات درمان ناباروری اشاره کرد. زوج‌هایی که ناباروري اوليه و یا ثانويه(يك فرزند زنده) داشته، سن زوجه كمتر از ٤٥ سال بوده و حداقل يكي از آن‌ها داراي تابعيت ايراني باشد، می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند. 

وی بیان کرد: هم‌چنین از فعالیت‌های دیگر این مجموعه در زمان شیوع ویروس کرونا، باید به اهداء محموله‌ای حاوی پمپ انفوزیون و پمپ سرنگ با تخفیف‌های گرفته شده به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز پذیرش و رسیدگی فوری به بیماران مبتلا به سکته مغزی با کد 724 طبق انعقاد تفاهم‌نامه با این دانشگاه در ابتدای سال جاری و در اوج شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد. 

دکتر محور تصریح کرد: تمام تلاش خود را مصروف آن کردیم تا از این طریق، کمی از فشار وارد شده به بخش درمانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان‌های تحت پوشش آن برداریم تا آن‌ها بتوانند برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید 19 تمرکز کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار