مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی از آمادگی هلال‌احمر برای آموزش، ارتقای مهارت‌افزایی و مشارکت فرزندان بی‌سرپرست در فعالیت‌های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 11 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، مرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در بازدید از موسسه گلستان علی (ع) با اعلام این مطلب اظهار کرد: تا دو دهه پیش مسئولیت اصلی رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست بر عهده جمعیت هلال‌احمر بود؛ از اواسط دهه 80 به دنبال تفاهمنامه جمعیت با سازمان بهزیستی، این مسئولیت به مراکز زیرمجموعه بهزیستی داده و رسما تصدی امور ایتام از آن سال‌ها به بهزیستی واگذار شد.

وی تاکید کرد: با این حال، حمایت از سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری از وظایف جمعیت‌های ملی است و تسکین آلام بشری در فضای خیرخواهی را می‌توان به بهترین شکل در موسسات خیریه حمایت از کودکان بی‌سرپرست مشاهده کرد.

احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در دیداری که با مسئولان این موسسه  داشت، حضور در میان خادمان گلستان علی(ع) که مانند جمعیت هلال‌احمر  در مسیر تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حرکت می‌کنند، باعث افتخار دانست.

به گفته احمدی دیدن روحیه مضاعف بشردوستی و مهربانی در برابر صداقت، معصومیت و پاکی فرزندانی که دچار آسیب و بی‌پناه هستند، انرژی‌بخش است و از این حرکت‌های انسانی باید حمایت شود.»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هلال‌احمر در راستای فعالیت‌های اجتماعی خود آماده همکاری و تعامل با گلستان علی(ع) در بحث مهارت‌افزایی و آموزش‌های حوزه هلال‌احمر است. مهارت‌افزایی در سازمان جوانان پیگیری می‌شود. همچنین آموزش و ارتقای مهارت‌های کمک‌های اولیه و فعالیت‌هایی در ساختار کار گروهی را می‌توانیم به این فرزندان انتقال دهیم.

وی افزود: اموزش‌ها را می‌توان از غنچه‌های هلال‌احمر آغازکرد و مهارت‌های مختلف را به این کودکان انتقال داد. به نظر من حضور و فراگیری آموزش‌های هلال‌احمر می‌تواند در ایجاد نوعی شخصیت اجتماعی با روحیه خیرخواهی در این فرزندان موثر باشد و برای ما افتخار است که در کنار شما سهمی داشته باشیم.»

احمدی یادآور شد: «آسیب‌های اجتماعی بیشترین تأثیر را بر بچه‌ها می‌گذارد. کودکان بی‌پناه هستند و در آسیب‌های محیط زندگی مثل سپر می‌مانند؛ هیچ‌کسی دوست ندارد خاری به دست بچه‌اش برود.»

وی در پایان عنوان کرد: «این فضا انرژی مثبت زیادی برای ما دارد، چون همان رسالت هلال‌احمری‌ها در مسیر بشردوستی در اینجا حاکم است و همان‌طور که عنوان شد  مهارت‌های هلال‌احمری قابل انتقال به فرزندان این سرزمین است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار