رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش استقبال خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 11 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،روح الله اعظمی ، اضافه کرد: با وجودی که برای سال تحصیلی آینده هفت تا هشت مدرسه به مدارس غیردولتی استان اضافه خواهد شد، اما باز هم برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کمبودهایی در استان خواهیم داشت.

وی یکی از علل استقبال خانواده ها از ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی را مجهز بودن این مدارس به امکانات و تجهیزات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: با توجه به ورود مدارس به حوزه آموزش مجازی در پی شیوع کرونا، خانواده ها تمایل بیشتری به ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،اضافه کرد: مدارس غیردولتی اغلب از امکانات و تجهیزات به روزتری برای امر آموزش استفاده می‌کنند، لذا هم از جهت استفاده از تجهیزات بیشتر و هم از جهت باز بودن دستشان برای در نظر گرفتن کلاس های فوق برنامه می توانند کیفیت آموزش بالاتری داشته باشند و از این حیث مورد توجه خانواده‌ها هستند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی اغلب کمتر بوده و اکثر کلاس ها 20 نفره تشکیل می شوند و به همین دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این نوع مدارس بیشتر است و به نظر می رسد یکی دیگر از دلایل اقبال خانواده ها به ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی تعداد کم دانش اموزان این مدارس غیر با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی امسال باشد.

عظمی با اشاره به احتمال افزایش حدود 10 درصدی تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی آینده، گفت: پیش بینی می شود تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی آینده به بیش از 15 هزار و 500 دانش آموز برسد.

به گفته رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سال گذشته حدود 14 هزار نفر در مدارس غیردولتی استان کرمانشاه تحصیل کردند که این تعداد چهار درصد مجموع دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس استان را شامل می‌شود.

اعظمی سپس با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰ مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه فعال است، گفت: احتمالا تا آغاز سال تحصیلی آینده تعداد این مدارس در استان به حدود 150 مدرسه برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار