بمانا با اشاره به اینکه سالمندان نسبت به دیگر اقشار جامعه از توان جسمی کمتری برخوردارند و به طور معمول دارای یک یا چند بیماری های زمینه ای می شوند، گفت: خطر ابتلا به بیماری «کرونا» در سالمندان بیشتر است.
کد خبر: ۸۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 14 July 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«قهرمان بمانا» در خصوص مراقبت از سالمندان در مقابل «کرونا»، گفت: از آنجا که سالمندان از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر کرونا هستند مراقبت از سلامت آنها از سوی فرزندان و اطرافیان امری ضروری و مهم است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به اینکه سالمندان نسبت به دیگر اقشار جامعه از توان جسمی کمتری برخوردارند و به طور معمول دارای یک یا چند بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، ریوی، فشارخون، دیابت، و ضعف سیستم ایمنی می شوند، افزود: خطر ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان بیشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه عوارض و شدت بیماری در سالمندان شدید تر است و بیماری کووید 19 می تواند در کنار ضعف قوای جسمانی زودتر آنها چیره شود، بیان کرد: سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

 

بمانا با اشاره به اینکه خانواده ها و اطرافیان در این باره نقش مهمی دارند و باید از سالمندان در مقابل این بیماری محافظت کنند، خاطرنشان کرد: سالمندان باید در هر شرایطی از ماسک استفاده کرده و درصورت مشاهده علائم سرماخوردگی درهر یک از اعضاء خانواده لازم است از تماس با سالمندان خودداری شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه همه اعضاء خانواده،که با سالمند در تماسند در بدو ورود به منزل بلافاصله دست های خود را با آب و صابون شسته و از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل برای ضد عفونی کردن دست ها استفاده کنند، گفت: حتی الامکان اتاق سالمند از اتاق سایر افراد مجزا بوده و دارای پنجره و تهویه مناسب باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سالمندان به هیچ عنوان نباید در مراکز و محافل عمومی و مراسم دسته جمعی خصوصاً در فضای بسته حضور پیدا کنند، تصریح کرد: از دست دادن و روبوسی با افراد سالمند باید به جد خودداری شود.

 

بمانا با اشاره به اینکه کلیه لوازم مورد استفاده سالمندان مانند رختخواب، ظروف غذا، مهر و جانماز، حوله و سایل حمام و... باید از دیگران مجزا باشد، خاطرنشان کرد: چنانچه سالمندی از داروی خاصی استفاده می کند باید به موقع داروهایش مصرف شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه مصرف مایعات گرم فراوان، میوه جات، سبزیجات، رژیم غذایی پر پروتئین می تواند اثر خوبی بر بالا بردن توان جسمانی ابشان داشته باشد، گفت: سالمندان بزرگترین سرمایه های زندگی هستند بنابراین از همه همشهریان تقاضا می کنیم با رعایت فواصل اجتماعی، استفادصحیح از ماسک و پیاده سازی دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه ضمن حفظ سلامت فردی و اجتماعی ضامن سلامت اقشار آسیب پذیر نیز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار