استان فارس از جمله استان های کشور است که همچنان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد ، برخی از شهرستان‌های این استان وضعیت قرمز و بیشتر مناطق در وضعیت زرد هستند ، مسوولان و کارشناسان علوم پزشکی همچنان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک و پرهیز از آمد و شد های غیر ضروری پافشاری می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 14 July 2020

به گزارش تابناک فارس: علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه قربانیان بیماری کرونا در استان فارس، در پی بی توجهی‌های عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم استانی‌ها در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که تعداد فوتی‌های فارس به عدد ۲۷۹ نفر رسیده است.

 

۲۳ هزار و ۵۹۵ مبتلا به کروناویروس در فارس


او ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۳ هزار و ۵۹۵ نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند و در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۹۱ نفر از این افراد به علت وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.

 

ظرفیت بیمارستان‌های فارس محدود است!


اکبری با بیان اینکه ظرفیت بستری بیماران در بیمارستان‌های استان فارس محدود است و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان در مدت ماه‌های گذشته تمام توان و تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم استان به کار گرفته اند، از مردم خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت کنند، دست‌ها را به طور منظم بشویند، از ماسک استفاده کنند و در اجتماعات شرکت نکنند تا با مشارکت و همکاری بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

خطر ابتلا به کرونا در سالمندان بیشتر است

با نوجه به اینکه سالمندان نسبت به دیگر اقشار جامعه از توان جسمی کمتری برخوردارند و به طور معمول دارای یک یا چند بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، ریوی، فشارخون، دیابت، و ضعف سیستم ایمنی می شوند، خطر ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان بیشتر است.

 

معتادان متجاهر مشکوک به کرونا در شیراز قرنطینه می‌شوند

برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،۶۵۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب از خیابان‌های شیراز جمع‌آوری و پس از انجام آزمایش کرونا ۱۴ روز در مراکز قرنطینه اولیه نگهداری می‌شوند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و دستگاه‌های عضو این ستاد با جدیت و پیگیری مستمر در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد گام برداشته و در این راه از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری خواهند کرد.

افزایش فشار روانی در جامعه با ایجاد نگرانی ابتلا به کرونا در افراد

فشار روانی و وجود استرس، جزئی از زندگی مدرن و جامعه بشری است، اما سازگاری با موقعیت جدید در شرایط کرونا، گامی برای کاهش هرگونه فشار روانی خواهد بود.

سازگاری با شرایط موجود با رعایت قوانین آن موقعیت مرتبط است؛حال آنکه در وضعیت رویارویی با بیماری کرونا قوانینی همچون رعایت کامل اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، خروج از منزل براساس ضرورت‌ها و حفظ فاصله اجتماعی وضع شده است که با اجرای این قوانین می‌توانیم به اطمینان ذهنی دست یابیم و با کاهش فشار روانی به آرامش برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار