ارجمند با اشاره به اینکه كسانی كه علائمی خفيف شبيه سرما خوردگی دارند به پزشک خانواده خود مراجعه كنند، گفت: مراجعه به درمانگاه شماره چهار در جهرم جهت بيماران بد حال با علائم شديد مانند تنگی نفس است.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 15 July 2020

تابناک فارس به مقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند»، امروز (چهارشنبه ۲۵ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به همه گيری بيماری كرونا در شهرستان جهرم و انتقال سريع آن به افراد توصيه می شود افرادی كه علائم سرماخوردگی خفيف مانند تب، گلو درد، بدن درد، سردرد، سرفه و بي حالی دارند به پزشك خانواده خود مراجعه کرده يا در صورت خفیف بودن علائم، فرض را بر ابتلا به کرونا ويروس گذاشته و با ماندن و قرنطينه شدن در خانه دوره نقاهت خود را تا زمان خوب شدن كامل سپری كنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم افزود: جهت كاهش ازدحام جمعيت توصيه می شود افرادی به درمانگاه شماره چهار مراجعه کرده كه یا علائم بيماری در آنها شديد و دچار تنگی نفس شده اند و يا سن آنها از 60 سال به بالا بوده و دارای بيماری زمينه ای مانند فشارخون و دیابت هستند.

 

به گفته وی مبتلايان سالمند با بيماری زمينه ای، مادران باردار علامتدار و بيمارانی كه علائم بيماري در آن ها حاد است و نياز به اكسيژن دارند در بيمارستان بستری می شوند.

 

ارجمند بيان كرد: همين طور اولويت نمونه گيری تشخيصي كرونا برای افرادی است كه حال باليني آن ها وخيم است و در تماس مستقيم با بيمار كرونايي بوده اند. در كنار آن از افراد سالمند بالاي 60 سال با بيماري زمينه ای و زنان باردار نیز تست نمونه گيري تشخيصي كرونا گرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از تمام افرادی كه داراي علائم خفيف سرما خوردگی هستند تقاضا می شود حتما تا زمان خوب شدن در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات موكدا پرهيز كنندف گفت: رعایت فاصله یک تا ۲ متر از دیگران، عدم حضور در مکان های شلوغ و استمرار در زدن ماسک بهترين راه براي پيشگيری از اين بيماری مهلک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار