معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین گفت: اگر به پیش‌بینی سایت‌های معتبر جهانی در زمینه کرونا بنگریم، مشاهده می‌کنیم که در صورت ادامه این شیوه بهداشتی در ماه اکتبر (آبان) با افزایش چند برابری شمار مبتلایان به این بیماری مواجه خواهیم بود و چنانچه محدودیت‌های بهداشتی برداشته شود، آمارهای وحشتناکی از تلفات کرونا پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 16 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:قهرمان بمانا،در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم افزود: از نیروی مقاومت بسیج سپاه و تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج) جهرم نیز درخواست می‌کنیم تدابیر لازم را برای ایجاد بیمارستان صحرایی در این شهر تدارک ببینند و ما نیز فضای لازم را برای برپایی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان پیمانیه جهرم به آنها اختصاص خواهیم داد.

وی بیان داشت: با برپایی بیمارستان صحرایی در جوار بیمارستان پیمانیه جهرم، امکان دسترسی بیماران کرونایی به کادر درمان و تجهیزات پزشکی از جمله سی تی اسکن فراهم می‌شود.

بمانا اضافه کرد: در حال حاضر فقط بیماران کرونایی دارای نفس تنگی که بدون دستگاه قادر به تنفس نیستند در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری‌ هستند و هم اکنون تمام ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا که بستری شده‌اند در حال دریافت اکسیژن هستند و با توجه به خراب‌شدن دستگاه اکسیژن‌ساز، یک دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر برای این مرکز درمانی تهیه کرده‌ایم و در حال رایزنی برای تهیه دستگاه دوم هستیم.

معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین گفت: اگر به پیش‌بینی سایت‌های معتبر جهانی در زمینه کرونا بنگریم، مشاهده می‌کنیم که در صورت ادامه این شیوه بهداشتی در ماه اکتبر (آبان) با افزایش چند برابری شمار مبتلایان به این بیماری مواجه خواهیم بود و چنانچه محدودیت‌های بهداشتی برداشته شود، آمارهای وحشتناکی از تلفات کرونا پیش‌بینی می‌شود.

بمانا ادامه داد: این امر زنگ خطری برای ماست اما برای پیشگیری از این مساله، می‌توان تغییراتی در اعمال سیاست‌ها ایجاد کرد مانند، انجام خدمات اداری مبتنی بر دورکاری، اینترنتی کردن امور و غیرحضوری کردن فعالیت‌هاست.

اعمال محدودیت‌ها در جهرم ادامه می‌یابد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این نشست اظهار داشت: هم‌ اکنون وضعیت این شهرستان از مرحله قرمز فراتر رفته و این می‌طلبد که اعمال محدودیت‌ها در اماکنی همچون مراکز آموزشی، بوستان‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، نمازهای جماعت و... همچنان ادامه داشته باشد ضمن اینکه در حال حاضر تعطیلی آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در این منطقه تداوم خواهد داشت.

سید مجید ارجمند افزود: هرچند وضعیت رعایت بهداشت از سوی شهروندان نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده اما هنوز پاساژها، بازار و برخی اماکن عمومی همچنان شلوغ وپُر تردد است و فقط ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای ترغیب همگان به استفاده از ماسک لازم است اصناف نیز همچون ادارات از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند و تدابیری چون در نظر گرفتن یک مکان برای فروش ماسک در ورودی بازار و پاساژها اندیشیده شود.

ارجمند بیان داشت: همچنین برای جلوگیری از برگزاری آیین‌های عقد و عروسی از آزمایشگاه‌هایی که مقدمات لازم را برای ازدواج انجام می‌دهند درخواست می‌کنیم، یک هفته دیگر تعطیل شوند.

وی گفت: حدود ۳۵درصد بیماران مبتلا به کرونا از شهرستان‌های همجوار به شهرستان جهرم مراجعه می‌کنند و می‌توان گفت که عملا کادر درمان جهرم با زیرساخت‌های درمانی در حال حل مشکلات کرونای شهرستان‌های دیگر هم است.

تغییر سیاست در اولویت نمونه‌گیری در جهرم

ارجمند، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا در شهرستان جهرم و انتقال سریع ویروس این بیماری به افراد، توصیه می‌شود افرادی که علائم سرماخوردگی خفیف مانند: تب، گلو درد، بدن درد، سردرد، سرفه و بی‌حالی دارند به پزشک خانواده خود مراجعه کرده یا در صورت خفیف بودن علائم، فرض را بر ابتلای این ویروس گذاشته و با ماندن و قرنطینه شدن در خانه، دوره نقاهت خود را تا زمان بهبودی کامل سپری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: برای کاهش ازدحام جمعیت، توصیه می‌شود افرادی به درمانگاه شماره چهار جهرم مراجعه کنند که یا علائم بیماری در آنها شدید و دچار تنگی نفس شده‌ باشند و یا سن آنها از ۶۰ سال به بالا بوده و دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون و دیابت باشند.

به گفته ارجمند، مبتلایان سالمند با بیماری زمینه‌ای، مادران باردار علامت‌دار و بیمارانی که علائم بیماری در آنها حاد است و نیاز به اکسیژن دارند در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین اولویت نمونه‌گیری تشخیصی کرونا برای افرادی است که وضعیت بالینی آنها وخیم است و در تماس مستقیم با بیمار کرونایی بوده‌اند، در کنار آنها نیز از افراد سالمند بالای ۶۰ سال با بیماری زمینه‌ای و زنان باردار نیز تست نمونه‌گیری تشخیصی کرونا گرفته می‌شود.

 

فعال شدن کارگروه نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی اداره‌ها در جهرم

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: کارگروه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادارات تشکیل شده است و به صورت مستمر و فعال در حال نظارت هستند.

مهدی شفیعیان، با بیان اینکه در ادارات نباید به کسانی که از ماسک استفاده نکرده اند، خدمات ارائه شود، افزود: با رعایت توجه به اصل تکریم ارباب رجوع، باید در ورودی اداره‌ها و بانک‌ها از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۸۰۰ مورد بازرسی در این شهرستان از اماکن مختلف صورت گرفته و از این پس هم نظارت‌ها و بازرسی ها بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

شفیعیان همچنین گفت: برای رسیدگی به وضعیت جلسات آزمون سراسری که در مردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد، لازم است تدابیر بهداشتی لازم از جمله تهیه ماسک، دستکش و الکل در حوزه‌های امتحانی اندیشیده شود و ضروری است در این زمینه نیز نشستی با نهادهای ذی‌ربط همچون اداره آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نور به عنوان مجری این آزمون برگزار شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم هم در این جلسه گفت: این اداره آمادگی دارد تا در صورت نیاز، خانه معلم شهر جهرم را که به بیمارستان پیمانیه این شهر نزدیک است، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای مقاصد درمانی قرار دهد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (بیست و پنجم تیرماه ۹۹) از وضعیت قرمز یا هشدار در ۲۵ استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: همانند روز گذشته ( بیست و چهارم تیرماه) استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار