یک جوان قوچانی به خاطر حفظ جان مردم و خویشاوندان در وضعیت کرونا ۲ بار برگزاری مراسم عروسی اش را کنسل کرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 16 July 2020

تابناک رضوی_ قوچان: در حالی این که این روزها بیماری کرونا در سطح کشور افزایش پیدا کرده و روز به روز به تعداد مبتلایان و فوتی های این بیماری منحوس اضافه می شود و در اکثر شهرستان ها تالار های پذیرایی تعطیل و کلیه مراسم عروسی و عزا لغو شده است ، ولی در قوچان هنوز تالارهای پذیرایی مجوز فعالیت دارند ، اما با این حال یک جوان قوچانی به خاطر مراعات حال مردم و خویشاوندان  ۲ بار عروسی خود را کنسل کرده است.

 

مسعود کرامتیان جوان۳۰ ساله قوچانی که چندین سال است عقد کرده امسال قصد داشت با برگزاری مراسم عروسی زندگی خود و همسرش را در زیر یک سقف آغاز کند.

گفتگوی تابناک با 

این جوان وظیفه شناس قوچانی را در ادامه بخوانید:

 

 

خودتان را معرفی کنید : مسعود کرامتیان هستم 30 ساله ، تا سن 22 سالگی ساکن قوچان بودم و از سال 90 برای کار به مشهد آمدم و در حال حاضر ساکن مشهد هستم.

 

_در مورد این قضیه (کنسلی مراسم عروسی تان) بیشتر توضیح دهید:

 

در تاریخ دهم فروردین ماه قرار بود مراسم عروسی  را برگزار کنم، همه شرایط هم مهیا بود، ولی به دلیل تعطیلی تالار ها و وجود بیماری کرونا مراسم را کنسل کردم تا در تاریخ دیگه برگزار نمایم. تاریخ جدید که قرار بود مراسم برگزار شود هم  ۲۸  (تیر ماه ) بود ولی به خاطر شرایط حساسی که در  شهرستان قوچان وجود دارد و‌ بالارفتن آمار کرونایی ها،  با وجود اینکه تالار ها مجوز فعالیت داشتند به خاطر احترام به اقوام ، دوستان و همشهریان به ویژه عزیزان زحمت کش و خستگی ناپذیر کادر درمانی شهرستان ، استان و کشور که این روزها سختی های فروانی برای دفاع از سلامت مردم کشورمان متحمل میشوند مراسم عروسی را مجدد کنسل کردم.

 

_توصیه شما به سایر جوانان و عروس و داماد های که اصرار دارند این روز ها مراسم عروسی را برگزار کنند  چیست؟

 

توصیه من این است  بدون مراسم زندگی خود را آغاز کنند و سلامت مردم را به خطر نیندازند و یا مراسم شان را به زمان بهتری موکول کنند .

 

چه صحبتی با شهروندانی که این روزها در مراسمات مختلف اعم از عروسی، عزا و مراسمات مذهبی شرکت می کنند دارید؟

درست است که گرفتن مراسم عروسی و شادی لذت دارد به ویژه مراسم های عروسی منطقه ما که به صورت سنتی برگزار می شود، و یا شرکت در مراسم عزاداری عزیزان از دست رفته و سایر مراسمات مذهبی،  اما من از مردم عزیز شهرستان درخواست دارم  در این برنامه ها شرکت نکنند تا سلامت مردم حفظ شود و جان عزیزان مان را اینگونه به خطر نیندازیم، زیرا پشیمانی سودی نخواهد داشت.

 

_چه پیامی برای مدافعان سلامت دارید؟ 

 

من به مدافعان عزیز سلامت خدا قوت می گویم  و از تلاش ها و خدماتی که انجام می دهند تشکر میکنم. ضمن اینکه همسر من هم جزو مدافعان سلامت است و   سختی کار این عزیزان  را درک می کنم و آرزوی سربلندی و سلامت برایشان دارم .

 

_درخواست شما از مسئولین شهرستان و کشور برای کنترل بیماری کرونا چیست؟

 

از مسئولان شهرستان درخواست دارم ، با بازدید از تالار های پذیرایی و بقیه  مکان هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد جدی در این خصوص انجام شود تا آمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری بیشتر نشود و از مسئولان کشوری درخواست دارم محدودیت های جدید اعمال نمایند تا جان مردم به خطر نیفتد  و بار دیگر بتوانیم این بیماری منحوس را مانند اردیبهشت ماه کنترل کنیم.

 

_صحبت پایانی شما؟

 

من و همسرم از عید فطر بدون برگزاری مراسم عروسی زندگی مشترک مان را آغاز کردیم و عهد بستیم زمانی که واکسن این ویروس پیدا شده و یا شیوع آن قطع شود مراسم عروسی بگیریم و از بقیه عروس و دامادها هم همین درخواست را دارم تا بیش از این  کادر درمانی را دچار زحمت و گرفتاری نکنند و جان خود و عزیزان شان را به خطر نیندازند.

 

گزارش از محمد نصرالهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار