کد خبر: ۸۷۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 17 July 2020

 

عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه 203 نخبه مددجوی کمیته امداد گیلان شناسایی شده‌اند از کمک‌های متنوع این نهاد حمایتی از نخبگان خبر داد و اظهار داشت: اعطای تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض، پرداخت‌های تشویقی و نمونه‌هایی این از جمله خدماتی است که کمیته امداد در اختیار نخبگان قرار می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان حمایت‌های خاص و ویژه از هر کدام از نخبگان مددجوی این نهاد در استان را منطبق با نوع فعالیتشان از جمله رویکردهای کمیته امداد اعلام کرد و افزود: در ایامی که با شیوع کرونا مواجه نبودیم نخبگان مددجوی کمیته امداد گیلان با مساعدت جامعه خیران استان گیلان به انواع اردوهای کشوری اعزام می‌شدند.

اهرابی با بیان اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اعزام نخبگان مددجوی کمیته امداد به اردوهای کشوری و مسابقات بین‌المللی کمی به تعویق افتاده است تصریح کرد: تأمین هزینه سفر نخبگان برای اعزام به سفرهای علمی خارج کشور با مشارکت بالای خیران نیز از جمله اقداماتی است که با برنامه‌ریزی کمیته امداد انجام شده است.

وی اعطای وسایل کمک آموزشی به نخبگان تحصیلی توسط خیران را نیز مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه کمیته امداد گیلان در این راستا از انجام هیچ‌گونه حمایتی دریغ نکرده است ابراز داشت: رایزنی برای رفع مشکلاتی که برخی از نخبگان مددجو در سطح دستگاه‌های اجرایی با آن مواجه می‌شوند نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه 128 نفر از نخبگان مددجوی شناسایی شده این نهاد دانش‌آموز، 48 نفر دانشجو، 11 نفر طلبه علوم دینی و 16 نفر از غیرمحصلین هستند خاطرنشان کرد: از این میان مددجویان دارای مقام‌های اول تا سوم جهانی تا استانی در رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

اهرابی شناسایی نخبگانی که دارای مقام‌های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای هنری هستند، حافظان 5 تا 30 جزء قرآن کریم و دارندگان مقام‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی تا شهرستانی در رشته‌های مختلف قرآنی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه‌های برتر کنکور از جمله مددجویان نخبه شناسایی شده هستند.

وی دانش،آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابربن حیان و دانش‌آموزان مدارس سمپاد و تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی شده اعلام کرد و افزود: حمایت‌های همه‌جانبه برای ارتقاء جایگاه مددجویان از جمله اهداف مهم کمیته امداد محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار