ضرب الاجل شهردار مشهد به مالکان مجتمع های تجاری نا ایمن؛
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از ضرب الاجل دو هفته ای شهردار مشهد برای تعیین تکلیف ساختمان های ناایمن شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 18 July 2020

به گزازش تابناک رضوی، «امیر عزیزی» با بیان این مطلب تصریح کرد: این 13 ساختمان، مراکزتجاری و بازارهای پرخطر هستند که هر کدام از آن ها ظرفیت تبدیل شدن به یک پلاسکو را  دارند، این ها پرخطرترین ساختمان ها در مشهد هستند و با کوچک ترین حریقی دچار مشکل می شوند. وی ادامه داد : از زمان تعیین مهلت دو هفته ای شهردار برای تامین ایمنی ساختمان ها، تاکنون مالکان این مجتمع ها هیچ اقدامی انجام نداده اند، ما مجدد به آن ها اخطاریه دادیم اما باز هم هیچ اقدام مشخصی در این 12 روز سپری شده (تا روز گذشته) انجام نداده اند.

عزیزی افزود: این 13 ساختمان نه کپسول آتش نشانی دارند، نه سیستم اعلام حریق دارند و نه امکانات دیگر، هیچ یک از الزامات ایمنی را رعایت نکرده اند و حتی برخی از این ها استحکام بنا هم ندارند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد پیش از این نیز گفته بود : اگر مراکز تجمعی ناایمن تا شهریور ماه برای تشکیل پرونده و رفع نواقص خود اقدام نکنند، می‌توانیم برای آن ها دستور پلمب بگیریم.

*احتمال اعلام اسامی 2 بیمارستان تا اول شهریور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که اسامی بیمارستان های  ناایمن چه زمانی اعلام خواهد شد گفت: همه بیمارستان های ما استحکام بنا دارند، همچنین حداقل های ایمنی را دارند، ضمن این که تاییدیه ایمنی نگرفتن به معنای پر خطر بودن نیست، در این خصوص چهار بیمارستان بازدید شده و اگر برای تشکیل پرونده مراجعه کنند با یک راهنمایی طی یک یا دو ماه به حد قابل قبول به لحاظ ایمنی می رسند، البته ممکن است اسامی دو بیمارستان ناایمن را هم تا اول شهریور اعلام کنیم.

عزیزی یادآور شد: در روز‌های اخیر ۹ مجتمع تجاری، ۳ بیمارستان و ۳ مجتمع مسکونی توسط کارشناسان این سازمان بازرسی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار