حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت که طبق برنامه ریزی های انجام شده و مجوز ستاد ملی کرونا به احتمال زیاد در سال تحصیلی جدید با احتساب روزهای پنجشنبه، نیمی از دانش آموزان روزهای زوج و نیم دیگر روزهای فرد به مدرسه خواهند رفت.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 19 July 2020

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت که طبق برنامه ریزی های انجام شده و مجوز ستاد ملی کرونا به احتمال زیاد در سال تحصیلی جدید با احتساب روزهای پنجشنبه، نیمی از دانش آموزان روزهای زوج و نیم دیگر روزهای فرد به مدرسه خواهند رفت.

به گزارش روز نو :«محسن حاجی میرزایی» شنبه شب در گفت وگویی تاکید کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس مسئولیت خطیری بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریورماه سال جاری آغاز شود تا اگر با شیوع بیشتر ویروس کرونا کاستی هایی باشد، زمان بیشتری برای جبران آن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس با توجه به تعداد دانش آموزان آن می توانند با رعایت فاصله گذاری کلاس های درس خود را برگزار کنند، گفت: مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیاد باشند، آنها را به دو دسته تقسیم خواهیم کرد تا در روزهای زوج و فرد به مدرسه بروند.

** آغاز بکار مدارس ۱۵ شهریورماه ۹۹
حاجی میرزایی اظهارداشت: طبق برنامه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه امسال چه به صورت حضوری و غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو آغاز خواهد شد و اگر در استانی وضعیت قرمز باشد از روشهای دیگری استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اجماع نخبگان این وزارتخانه و وزارت بهداشت وضعیت های متفاوتی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است، گفت: طبق این روش ها به علت وضعیت قرمز امکان حضور دانش آموزان در سر کلاس نیست و یا اینکه امکان حضور با رعایت فاصله اجتماعی خواهد بود و یا ممکن است ترکیبی از این دو باشد.
وی با بیان اینکه در هر حال آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست، گفت: هرچه شیوع کرونا شدت گرفت وناچار شدیم که مدارس را تعطیل کنیم ازفضای مجازی برای برگزاری کلاس های استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ کس تصویر مشخصی از آینده ویروس کرونا ندارد و ما نیز برنامه ریزیهای متفاوتی را برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته ایم که حالت ها و روشهای هریک از آنها با یکدیگر متفاوت است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان یکی از مهم ترین ماموریت ما و جزو حقوق اساسی ملت است، یادآورشد: ما اگر مجبور شویم علاوه بر استفاده از ظرفیت های سامانه شاد، برای اطلاع رسانی به دانش آموزان از یکی ازشبکه های پیام رسان داخلی نیز استفاده خواهیم کرد.

** افزایش ظرفیت سامانه شاد در فضای مجازی
وی با اشاره به ضرورتهای استفاده از سامانه شاد یادآورشد: هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام مند شدن آموزش دانش آموزان در فضای مجازی بود و اگر فرصت کافی داشتیم می توانستیم این سامانه را به صورت کامل اجرایی کنیم اما برنامه ما این بود این سامانه هرچه زودتر بالا بیاید و اشکالات آن به تدریج برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برای رفع اشکالات این سامانه ۱۰۰ نفر از همکاران ما دریافت پیام های کاربران را در سطح کشور بر عهده گرفتند زیرا یکی از اهداف این سامانه برگزاری کلاس های مجازی بین دانش آموزان و معلمان بود.

حاجی میرزایی افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش به دنبال این است که ظرفیت های بالایی را در سامانه شاد ایجاد کند و در مناطقی دور افتاده که دانش آموزان اینترنت ندارند با وزارت ارتباطات هماهنگی شده تا با استفاده از تبلت های ارزان قیمت دانش آموزان این مناطق بتوانند از این سامانه برای آموزش استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی در زمان شیوع بیماری کرونا اظهارداشت: خوشبختانه در مدارس دولتی همه تابع ضوابط و مقررات هستند، اما اگر در مدارس غیردولتی شاهد تخطی از مقررات مقابله با کرونا باشیم با آنها طبق قانون رفتار خواهد شد و ممکن است حتی مجوز این مدارس تعلیق و یا حتی لغو شود، زیرا هیچ مدرسه ای حق ندارد سلامت دانش آموزان و جامعه را نادیده بگیرد.

** نظارت برای تعیین شهریه مدارس غیر دولتی

وزیر آموزش و پرورش به میزان شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: همه ساله شهریه مدارس غیردولتی و میزان رشد آن با رعایت ضوابط و مقررات متناسب با وضعیت و امکانات مدارس تعیین می شود.

حاجی میرزایی افزود: شهریه این مدارس برای ارائه خدمات آموزشی تعیین شده کاملا مشخص است، اما ممکن است برای تشکیل کلا سهای فوق برنامه آموزشی و یا سرویس مدارس هزینه های بیشتری دریافت کنند که آنهم به توافق مدارس یاد شده با خانواده ها بستگی دارد.

وی گفت: همانطور که قبلاً نیز به اطلاع رسیده اگر مدارس غیردولتی که قرار بود خدماتی به دانش آموزان ارائه دهند به علت کرونا نتوانستند به دانش‌آموزان خدمت ارائه کنند باید هزینه هایی که از خانواده‌ها دریافت کرده بودند به آنها برگردانند و یا اینکه این مبالغ برای شهریه سال تحصیلی جدید در نظر گرفته می شود.

** اختصاص تسهیلات کم بهره برای مدارس غیردولتی

وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: خوشبختانه برای جلوگیری از ضرر بیشتر مدارس غیردولتی در ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شد که برای این مراکز آموزشی که نیروی انسانی خود را تعدیل نکنند تسهیلات کم بهره اختصاص یابد و مقرر شده به ازای هر نیروی انسانی معادل ۱۶ میلیون تومان به این مدارس تسهیلات کم‌بهره تعلق بگیرد.

حاجی میرزایی در خصوص سند تحول آموزش و پرورش نیز گفت: طبق این سند تحول آموزش و پرورش به دنبال این است که دانش‌آموزان در زمانی که در مدارس خود تحصیل می‌کنند به مهارت های بیشتری دست پیدا کنند و از محتوای این سند ۲۵ موضوع مشخص شده است که می‌تواند آثار آن قابل سنجش باشد.

وی یادآورشد: دراین سند دانش آموزان به جای کتاب بسته یادگیری خواهند داشت که کتاب جزیی از این بسته خواهد بود و همه کلاس های درس ، حیاط مدرسه، سرویس مدارس و یا اماکن دیگر مدرسه محل یادگیری دانش آموزان خواهد بود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اطمینان دارم در صورت اجرای محتوای این سند، همه اعضای جامعه ما و خانواده ها از آن استقبال خواهند کرد، ولی اجرایی شدن آن در سطح کشور نیازمند بودجه مناسبی است.

** ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش پرداخت حقوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش به پرداخت حقوق معلمان و فرهنگیان اختصاص دارد، گفت: در سال های اخیر دولت هر سال بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده است و امسال نیز علیرغم کاهش بودجه برخی از دستگاههای اجرایی، بودجه آموزش و پرورش ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: هیچ راهی برای توسعه پایدار کشور جز تقویت جریان یادگیری نداریم و هرچه یادگیری کارآمدتری در نظام آموزشی داشته باشیم حکومت ما نیز در آینده کارآمدتر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افزایش حقوق معلمان بیان کرد: با قاطعیت عرض می کنم بیشترین افزایش حقوق کارکنان دولت در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۹ به حقوق فرهنگیان اختصاص دارد و همه معلمان و کادراداری در اسفندماه سال گذشته از افزایش حقوق برخوردار شدند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تمام تلاش ما در آموزش و پرورش این است که بتوانیم دین خود را به معلمان ادا کنیم، یادآورشد: این در حالی است که دولت در سخت ترین شرایط قرار دارد، اما برای افزایش حقوق فرهنگیان در چهار مرحله قدم‌های خوبی برداشته شده است.

** تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تامین مسکن فرهنگیان نیز گفت: طبق فراخوانی که بین شاغلین و بازنشستگان فرهنگی انجام شد ۳۲۰ هزار نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند از بین آن ۷۵ هزارنفر برای مسکن دار شدن حائز شرایط تشخیص داده شده اند و تلاش ما این است که با همکاری وزارت راه وشهرسازی تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم به بیش از ۲۰ هزار نفر از فرهنگیان واحد مسکونی، تحویل دهیم.

برچسب ها: دانش آموزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار