استاندار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در ایلام با ۸.۴ مترمربع از سرانه آموزشی تعریف شده در سند تحول بالاتر است، گفت: این استان پس از یزد، بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری روز گذشته خود با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور تامین فضاهای آموزشی استان، اظهار کرد: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به ۲ سال ماقبل ۲۶۵ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به بیش از ۳۶ میلیارد تومان رسید و در نهایت در سال ۹۸ با رشد ۲۶۵ درصدی همراه شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه جمع‌آوری بخاری های نفتی از استان ایلام آغاز شده است، گفت: بیش از ۴۰۰ بخاری نفتی در مدارس این اتان وجود داشت که اکنون به ۱۹۷ بخاری کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی دشتکی همچنین به جمع‌آوری کلاس‌های خشتی و گلی در استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: جمع آوری بخاری نفتی دارای علمک گاز و ‌بهره برداری از کلاس های درس جدید هم در دستور کار نوسازی مدارس است.

وی تاکید کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون ۲۲۴ کلاس درس به اداره کل آموزش پرورش استان ایلام تحویل داده شده است.

خرید ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی برای مدارس ایلام

استاندار ایلام گفت: ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی برای مدارس این استان خریداری شده است که همزمان با سال تحصیلی آینده از طریق آموزش و پرورش مناطق بر اساس اولویت‌ها توزیع می‌شود.

سلیمانی دشتکی از بهره برداری از ۲۳ مدرسه همزمان با سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد و افزود: این تعداد طرح آموزشی با ۸۱ کلاس درس و ۱۵ هزار ۵۷۵ مترمربع زیربنا همزمان با سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد فضای آموزشی ۹ باب چمن مصنوعی ورزشی است که اعتباری نزدیک به ۴۵ میلیارد ریال برای اجرای آنها در سطح استان هزینه شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مدارس در مناطق شهری و روستایی استان احداث شده‌اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار