کد خبر: ۸۷۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 21 July 2020

فرصت یک ماهه به دولت برای اجرای مقدمات طرح تامین کالاهای اساسی

تابناک/عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت پس از تصویب طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس دولت یک ماه فرصت دارد تا مقدمات اجرای این طرح را در قالب کارت هوشمند خانوار فراهم کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی مردم در مجلس و چگونگی اجرای این طرح، گفت: سال گذشته مجلس در تبصره ۷ قانون بودجه سالیانه دولت را ملزم کرد که ۱۴ میلیارد دلار کالاهای اساسی مردم را وارد کرده و از این طریق کالای اساسی مردم را با نرخ و قیمت پایین تامین کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت این اصل صریح بودجه را اجرا نکرد و پیرو این موضوع فشار اقتصادی به مردم چند برابر شد.

طراح طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس تصریح کرد: این طرح دولت را موظف می کند که کالای اساسی مردم را با ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا پیرو اعتبارات قانون هدفمندی یارانه ها به مردم ارائه دهد.

وی اظهار داشت: پیرو این طرح عنوان شده باید شبکه توزیعی برای توزیع کالای اساسی به مردم  ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیرو این طرح عنوان شده که باید برای توزیع کالای اساسی به مردم از کارت‌های هوشمند بهره برد.

این نماینده مجلس گفت: پیرو این طرح هر خانواده‌ای باید در طول ماه مقداری گوشت، روغن، برنج و پنیر دریافت کند. در این زمینه باید سهمیه مناسب در نظر گرفته شود همچنین اقلام مدنظر قرار گرفته باید با قیمت پایین به دست مردم برسد.

نماینده رشت گفت: کارت هوشمندی که برای این مسئله در نظر گرفته می شود تنها برای ارائه اقلام به خانوار بوده و فاقد دریافت پول نقد است.

وی تاکید کرد: پس از تصویب این طرح دولت یک ماه فرصت دارد تا مقدمات اجرای طرح تامین کالای اساسی را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار