مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: با اوج‌گیری دوباره کرونا و نیاز به منابع خونی، از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسمای بهبودیافتگان مشارک پررنگ‌تری داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 22 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر مجید عبداللهی با بیان این مطلب افزود: در هفته گذشته مشارکت بانوان ۱۳۳ نفر و آمار آقایان ۲۳۵۰ نفر بوده است.وی همچنین اظهار کرد: ۶۴۰ نفر از این تعداد افرادی با سابقه مراجعه و ۱۵۰۸ نفر افرادی هستند که به‌صورت مستمر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه می‌کنند و ۳۳۲ نفر در این هفته برای اولین‌بار به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

دکتر عبدالهی گفت: در تاریخ یادشده درمجموع ۳۱۳۰ نفر به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که تمام این افراد موفق به اهدای خون نشده‌اند.

دکترعبداللهی اظهار کرد: همچنان تعداد مراجعان اهدای خون گروه خونی «Oمثبت» بیشترین و گروه‌های خونی «ABمنفی» و «Oمنفی» کمترین هستند.در ادامه مدیرکل انتقال خون استان افزود: تاکنون ۱۸۴ نفر بهبودیافته کرونا در طرح اهدای پلاسمادرمانی در خراسان رضوی مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: با اوج‌گیری دوباره کرونا و نیاز به منابع خونی، از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسمای بهبودیافتگان مشارک پررنگ‌تری داشته باشند.

پایگاههای فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:

پایگاه امام رضا(ع): میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه 

پایگاه امید: - خیابان شیرازی - نبش شیرازی 3 - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای 1 

پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال 2 و 4 

پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی 28

پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب 33  

به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.

 لطفا اهداکنندگان عزیز از آوردن همراه جدا خودداری نمایند

پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاهها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاهها در نوبت صبح از 45/7 الی 00/13 و در نوبت عصر از 30/14 الی 45/18 می¬باشد. در این اطلاعیه ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروههای خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانی که بدلیل کمبود امکانات پایگاهها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر گردیده است."

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار