مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت:اشتغالزایی دولتی در کشور در حال کاهش است و سالانه هزار نفر در استان کرمانشاه جذب ارگان های دولتی می شوند.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 22 July 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه یاور محمدی امروز روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته فنی و حرفه ای برگزار شد، اظهارداشت:در سال قبل بیش از ۵۰ هزار نیروی تحصیل کرده داشتیم که بیکار بودند،و دانشجویان در دانشگاه ما متناسب با بازار کار تربیت نشده اند.

وی خاطر نشان کرد:۱۲۹ هزار نفر در سال گدشته در کرمانشاه بیکار بودند که هر سال جمعیتی به آنها اضافه می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود:فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت های هر شهرستان شناسایی شده اند از این رو باید آموزش ها را در مناطق موردنظر براساس نیاز ارایه دهیم زیرا کرمانشاه جزء پایین ترین سطح پرورش دانش آموزان برای رشته های صنعتی است که اکنون رشته های تجربی و ریاضی بیشترین متقاضی را در میان دانش آموزان کرمانشاهی دارند.

محمدی تصریح کرد:تمام دستگاه های متولی اشتغالزایی استان باید براساس توان خود بخشی از آموزش نیروی انسانی استان را بر عهده‌ بگیرنددر این طرح دستگاه های متولی اشتغالزایی کرمانشاه ۱۴ هزار نفر را برای ورود به بازار کار آموزش می دهند،که این میزان بیش از چهار هزار نفر را مراکز فنی و حرفه ای سطح استان آموزش خواهند داد.

به گفته این مسئول،یک مدرسه گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهتگی و مجتمع گردشگری استان راه اندازی خواهد شد که پس از تایید سرمایه گذار مکان و امکانات در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت:با توجه به ظرفیت های استان در حوزه تولید پوشاک قصد داریم این مرکز را راه‌اندازی کنیم که برای این منظور برای جذب فعالان حوزه پوشاک فراخوان داده ایم کهبا راه اندازی مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور در کرمانشاه علاوه بر نیازهای غرب کشور بتوانیم وارد فاز صادراتی به کشور عراق شویم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:قرار بود امسال ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان حلبچه عراق را داشته باشیم و هنرجویان این استان را در شهرستان های پاوه، قصرشیرین و سرپل ذهاب آموزش دهیم که فعلا به خاطر شیوع کرونا و تاثیری که بر ارتباطات بین المللی گذاشته اجرای این طرح منتفی است.

محمد اذعان داشت:تنها یک مرکز آموزش مربی در سطح کشور فعالیت می کند از این رو برای توسعه پرورش مربی کرمانشاه را به عنوان مرکز تربیت مربی غرب کشور فعال خواهیم کرد.ومتقاضیان مربیگری فنی و حرفه ای استان های ایلام، لرستان، کردستان، همدان و خوزستان در ۲ رشته تخصصی در کرمانشاه آموزش خواهند دید.

وی در پایان گفت:در سال گذشته کلاس های آموزش فنی و حرفه ای را برای زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار