کد خبر: ۸۷۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 23 July 2020

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت در فرمانداری افزود: اینکه دستگاهی در مدرسه ای حضور یابد و بخواهد آب، برق و گاز مدارس را قطع کند، توهین به شعور فرهنگیان است، اجازه نمی دهیم این کار انجام شود.

وی با تاکید بر این مطلب که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مشکلات خود را مرتفع کند، اظهار داشت: آینده سازان کشور توسط این دستگاه بزرگ فرهنگی کشور تعلیم و تربیت می شوند همه باید به این مجموعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش در هر کشوری رفیع و قابل احترام است، خاطر نشان کرد: معلمان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می کنند لذا هر یک از ما خودمان را مدیون معلمان و فرهنگیانی می دانیم که برای آموزش و پرورش ما زحمت کشیده اند و همیشه باید قدردان آنان باشیم.

فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیماری کرونا اظهار داشت: کرونا همه برنامه ها در حوزه های مختلف را بر هم زد اما هنر این است که در این شرایط برنامه ریزی های لازم را داشته و برنامه ها را پیش ببریم.

وی بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش نیز باید برنامه ریزی های دقیق برای آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به اعلام بازگشایی مدارس از “۱۵ شهریور” انجام شود، این مهم که با توجه به محدودیت های فیزیکی و تعداد دانش آموزان و غیره می توان آموزش را در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا را داشت را مورد توجه جدی قرار داد.

فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید باید با کارشناسی های لازم ارایه شود ضمن اینکه نیازی به تغییر فرم لباس دانش آموزان نیست.

مدیر آموزش و پرورش یک رشت بیان داشت: آموزش و پرورش آغاز یک راه بزرگ و پیچیده ای است بنابراین اگر قرارست که در این مجموعه اتفاقات خوب و مناسبی رقم خورد باید تغییرات بنیادی انجام شود.

بهرام صفری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت در فرمانداری افزود: برای انجام کارهای برجسته در آموزش و پرورش نیازمند افکار بزرگ، خرد جمعی، هم اندیشی و در نهایت تعامل و صمیمیت هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در رشت با کمبود نیروی تخصصی در برخی از رشته ها مواجه است، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی از دیگر مشکلات در رشت است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت نیز در این جلسه بیان داشت: علاوه بر کمبود فضای آموزشی در ناحیه یک و ۲ رشت فرسودگی مدارس نیز از دیگر مشکلات است.

ایرج قربان نژاد با بیان اینکه تجهیزات و امکانات در برخی از مدارس رشت مربوط به ۳۰ سال گذشته است، افزود: آموزش های ما باید بر اساس نیاز روز باشد بنابراین جهت تامین تجهیزات و امکانات لازم نیاز است در بودجه آموزش و پرورش اعتباری به عنوان تعمیر و نگهداری باید دیده شود.

در سال تحصیلی گذشته حدود ۱۱۰ هزار دانش آموز در رشت تحصیل کردند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار