کد خبر: ۸۷۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 25 July 2020

۹۰ درصد از دست فروشان بازار هفتگی پره سر ساماندهی شدند

تابناک/شهردار پره سر به عزم جدی شهرداری به رفع سد معبر در این شهر اشاره کرد و گفت: در این راستا ۹۰ درصد از دست فروشان بازار هفتگی پره سر در محل جدید ساماندهی شدند.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سد معبر ریشه در مشکلات فرهنگی و اقتصادی دارد، شهرداری به تنهایی قادر به رفع این معضل نیست و مسئولان متولی و شهروندان باید با همکاری یکدیگر این معضل را رفع کنند.

وی افزود: وقتی فردی از اصناف مجوز کسب و کاری را دریافت می‌کند باید قبل از شروع بکار قوانین و مقررات مربوط به بازار و سد معبر به او تفهیم شود و این فرد در چهارچوب مغازه خود به دیگران خدمات ارائه کند.

شهردار پره سر تصریح کرد: گاهی مشاهد می‌شود، فردی دکه یا کیوسکی را بدون مجوز در یک نقطه از محدوده شهری جانمایی می‌کند و متأسفانه بعضی از ادارات بدون هماهنگی و تحقیق در نظر گرفتن مجوز، در همان روز اول، خدماتی مثل برق به او ارائه می‌کنند. که این مسئله خود باعث ایجاد سد معبر می‌شود.

شهابی تاکید کرد: پیاده رو و خیابان متعلق به همه شهروندان است. اصناف باید به قوانین پایبند باشند، به حقوق شهروندی احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده روها و معابر عمومی پرهیز کنند.

وی افزود: بسیاری از شهروندان به غیر از دست فروشی شغل دیگری ندارند و در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم زندگی آنان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و اگر در چنین شرایطی، شهرداری در جمع آوری دست فروشان سخت گیری کند، بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ معیشتی دچار مشکل می‌شوند.

شهردار پره سر عنوان کرد: برای جلوگیری از سد معبر و کاهش ترافیک بازار هفتگی پره‌سر را بعد از حدود ۵۰ سال از جنب شهرداری و متصل به جاده اصلی جمع آوری و به خیابان تازه ساخت ۲۰ متری منتقل کردیم. که ۹۰ درصد این بازاریان دست فروش بودند که از سطح شهر و پیاده روها جمع آوری و در محل بازار جدید ساماندهی شدند.

شهابی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید برای رفع سد معبر و اجرای قانون با همه به طور مساوی برخورد کند. افزود: در شهر پره سر شهروندان برای رفع سد معبر تا حدود زیادی با شهرداری همکاری می‌کنند. اما متأسفانه در این زمینه همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بدون همکاری شهروندان و حمایت نیروی انتظامی و مقام قضائی قادر به رفع سد معبر نیست، اضافه کرد: امیدوارم تمامی واحدهای صنفی در بازار با احترام به حقوق شهروندی در این زمینه با شهرداری پره سر همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار