کد خبر: ۸۷۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 25 July 2020

 

هادی تیزهوش تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، دریای خزر، منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین را از جمله ظرفیت‌های قابل توجه و شناخته شده گیلان برای توسعه صادرات تلقی کرد و اظهار داشت: ایران به دنبال دائمی کردن حضور خود در اتحادیه گمرکی اوراسیاست و دولت نیز انصافاً تلاش‌های خوبی در این زمینه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تأکید بر اینکه برای تسهیل در امر صادرات تولیدکنندگان استان گیلان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است عنوان کرد: معرفی بازارهای هدف برای صادرکنندگان استان گیلان از جمله اقداماتی است که به شکل مستمر انجام می‌شود و اتاق بازرگانی برای تحقق آن اقدامات زیادی انجام می‌دهد.

تیزهوش‌تابان برنامه‌ریزی جامعه اتاق بازرگانی برای آموزش تولیدکنندگان و صادرکنندگان و زمینه‌سازی برای آغاز فعالیت‌های تجاری توسط فعالان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمامی این اقدامات در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد.

وی افزایش 68 درصدی صادرات از مبدأ استان گیلان در مقطع کوتاه سال 99 را نتیجه اجرایی شدن برنامه‌های ذکر شده اتاق بازرگانی تلقی کرد و افزود: ایران سه سال است که در اتحادیه گمرکی اوراسیا عضویت دارد از طرفی با توجه به مزیت‌های این موضوع قصد دارد عضویت خود در این مجموعه را دائمی کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دولت و مجلس برای عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا خاطرنشان کرد: کارگروه‌های فعالی در بخش اوراسیا فعال شده است و بدون شک با تقویت زیرساخت‌های داخلی عضویت ایران در این مجموعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی پیروزی در میدان جنگ اقتصادی را در گرو عمل کردن دو بخش دولتی و خصوصی به وظایف تعیین شده‌شان در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و ابراز داشت: پیوندهای تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه اساساً توسط تجار و بازرگانان استان‌های مرزی شکل می‌گیرد که استان گیلان یکی از این مناطق است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان آستاراخان روسیه را از مراکز مهم برای تبادل کالا خواند و تصریح کرد: اشتغال حمایت همه‌جانبه از تولید ملی و صادرات کالاهای داخلی از بحث‌های بسیار جدی و از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همواره به آن اشاره داشته‌اند.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه تکمیل فازهای نهایی پروژه خط ریلی آستارا – آستارا و اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان، فرصت خوبی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و کشورهای همسایه فراهم می‌کند عنوان کرد: حذف قوانین بازدارنده صادراتی باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار