کد خبر: ۸۷۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 25 July 2020

نایب رئیس اتاق اصناف کشور: 63 طرح اشتغالزایی به دولت ارائه کردیم/ دولت ‌رویکرد حمایتی داشته باشد

 

تابناک/گروه استان‌ها- نایب رئیس اتاق اصناف کشور ارتقاء جایگاه اصناف با تشکیل میز صادراتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: واحدهای صنفی مطالبات زیادی دارند.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه اصناف مطالبات زیادی دارند و در صورت حمایت‌های لازم ظرفیت اشتغالزایی آن در بخش تولید افزایش پیدا می‌کند اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر دولت در کنار اصناف قرار بگیرد و به اصناف اعتماد کند و بخش خصوصی را ارتقاء دهد این هدف محقق می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ارتقاء سطح و جایگاه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی را نیز یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم برای افزایش توان اشتغالزایی اصناف در بخش تولید تلقی کرد و بیان داشت: طرح‌های متعددی وجود دارد که هم‌اینک در دست اقدام هستند از طرفی دولت هم باید به بخش خصوصی اعتماد داشته باشد.

شکریه با تأکید بر اینکه برنامه صنوف در قالب 63 طرح مطرح شده است و باید توسط دولت در اولویت قرار گیرد افزود: بدون شک اصناف مطالبات زیادی دارند و اتاق اصناف ایران بهترین مرجع و پناهگاه برای اخذ مطالبات به حق صنفی اصناف محسوب می‌شود از طرفی انتظارمان این است که دولت هم رویکرد حمایتی داشته باشد.

وی امسال را که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نام گرفته است را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق و عملیاتی کردن اهداف تعیین شده برای سال 99 نیازمند تغییر برخی قوانین و به روز شدن قوانین بازدارنده‌ای که باعث شدند تولید و ایجاد اشتغال با روند کندی همراه شوند هستیم.

رئیس اتاق اصناف گیلان بحث افزایش بهره وری اصناف را اصلی که در شرایط کنونی اجرایی شدن آن بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد خطاب کرد و در همین زمینه اظهار داشت: باید میزان بهروه‌وری اصناف را افزایش دهیم زیرا در صورت تحقق این هدف تورم کاهش یافته و ارزش پول ملی کشور ارتقاء پیدا می‌کند.

شکریه با اشاره به تبعات منفی و خسارت‌های وارده به بخش اصناف به علت شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز داشت: صنوف متحمل آسیب‌های زیادی شده‌اند و نگاه حمایتی دولت باید در بخش معافیت مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی برای اصناف لحاظ شود تا گوشه‌ای از خسارات وارده به اصناف جبران شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور نقش‌آفرینی ویژه خانواده بزرگ اصناف به ویژه در زمانی که کشور با تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه درگیر است را بسیار تعیین‌کننده دانست و بیان داشت: واحدهای صنفی و به طور کلی اصناف به عنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک قادرند نقش بسیار بزرگی در زمینه رونق تولید ایفا کنند.

وی تأثیرگذاری اصناف در حوزه عملیاتی کردن شعار جهش تولید را نیازمند تحقق دو مقوله بسیار مهم دانست و در تشریح این موضوع ابراز داشت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل در بین خانواده‌ها و تولید کالاهای باکیفیت توسط بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله این مؤلفه‌های اساسی به‌شمار می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار