اساساً ترجیح سلبریتی‌ها این است که میان تعارض به حقوق‌ها تفکیک قائل شوند، به خصوص زمانی که این تعارض از طرف دولت های غربی بوده و پای کسب تابعیت و دریافت ویزای ایالات متحده در میان باشد. شاهد مثال این نکته نیز سکوت این سلبریتی‌ها در حادثه‌ای که اخیراً برای هواپیمای مسافربری ماهان افتاد است.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 26 July 2020

برخلاف ادعایشان، مواضع و نظراتی که در حوزه‌های مختلف اتخاذ می‌کنند، بیش از آنکه از روی میهن دوستی و دغدغه مندی برای مردم باشد، در جهت مخالفت با سیستم حاکمیتی کشور است. تنها زمانی شاهد اعلام موضع از سوی سلبریتی‌ها هستیم که اظهار نظرشان ضد حاکمیت و در راستای منافع غربی ها باشد.

 

در چند سال اخیر، بارها شاهد بوده‌ایم که سلبریتی‌ها، در موضوعاتی که کم‌ترین ارتباط را با حوزه تخصص‌شان دارد، موضع گرفته و اظهار نظر کرده‌اند. اما زمانی که از آنها انتظار می‌رود تا درباره یک مسئله‌ای مواضع خود را روشن کنند، ساکت می‌شوند.

 

سلبریتی‌هایی که برای کوچک‌ترین حوادث در غرب در شبکه های مجازی اعلامیه صادر کرده و اشک می‌ریزند، و یا از اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد برای جلب توجه دولت‌های غربی استفاده می‌کنند، نوبت به ملت ایران و مسلمانان که می‌رسد، سکوت پیشه می‌کنند. حتی مواضعی هم که در رابطه با حوادث و اتفاقات داخل کشور اتخاذ می‌کنند، بوی غرب پرستی شان بلند است.

 

به گزارش رجانیوز، بامداد جمعه‌ای که گذشت، دو فروند جنگنده آمریکایی با تهاجم به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آسمان سوریه، علاوه بر تعرض آشکار به هواپیمای ایرانی، باعث مصدومیت تعدادی از مسافرین شد. اکثر مردم ایران با شنیدن این خبر، همچون وزارت امور خارجه، اقدام تروریست‌های آمریکایی را محکوم کرده و خواستار پاسخ متقابل از سوی ایران شدند. اما سلبریتی‌های همیشه حاضر در همه صحنه‌ها، ترجیح دادند در این مورد نیز مانند سایر مواردی که مردم ایران در آن مظلوم واقع شده‌اند، سر در برف کرده و خود را به بی اطلاعی بزنند تا آبها از آسیاب بیافتد.

 

اما دلیل این تناقض رفتاری سلبریتی‌ها چیست؟ چرا عملکرد این جماعت در موضوعات مختلف، اغلب به نفع آمریکا و کشورهای غربی است تا ایران؟

 

از سال 2017 به این سو، دولت ایالات متحده طی قوانین جدیدی که برای متقاضیان ویزای این کشور وضع کرد، از آنها می‌خواهد که سابقه‌ فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی طی پنج سال گذشته و همچنین اطلاعات بیوگرافی خود از ۱۵ سال گذشته را ارائه دهند.

 

به عبارتی بهتر، اغلب مواضعی که سلبریتی‌ها درباره موضوعات مختلف به نام میهن پرستی می‌گیرند، بیش از آنکه برگرفته از احساسات مردم دوستی‌شان باشد، از آن جهت است که شرایط لازم برای ویزای آمریکا را کسب کنند. یعنی لازمه اخذ ویزا و تابعیت ایالات متحده سلبریتی‌هایی را وادار می‌کند که در شبکه‌های اجتماعی، اظهارنظرهایی همسو با سیاست‌های دولت آمریکا داشته باشند!

 

موضوعی که رد پای آن را می‌توان در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی مشاهده کرد.

 

بلافاصله پس از اعلام علل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که متأسفانه جان باختن تعدادی از هم‌میهنانمان را در پی داشت، برخی‌ها که تا سه روز اول نسبت به حادثه رخ داده بی تفاوت بودند، فرصت را مغتنم شمرده و به بهانه همدردی با بازماندگان شهدای حادثه، برپایی تجمعات غیرقانونی و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه و بی ارتباط با موضوع و در یک کلام، فتنه انگیزی را کلید زدند. در برخی موارد نیز اقدام به پاره کردن تصاویر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کردند.

 

 

سلبریتی‌ها نیز فضا را غبارآلود دیده و برای تحریک مردم علیه حاکمیت، به میدان آمدند. بعضی از آنها مثل جعفر پناهی(دارای محکومیت امنیتی)، رضا درمیشیان(حامی فتنه 88)،  هانیه توسلی و هدیه تهرانی دوشادوش سفیر انگلیس در تجمعی که در مقابل دانشگاه امیرکبیر ترتیب داده شده بود، شرکت کردند. برخی دیگرشان نیز در صفحات اجتماعی‌شان مردم را دعوت به تجمع غیر قانونی در سطح شهر می‌کردند که با بی توجهی مردم روبرو شدند.

 

 

 

اساساً ترجیح سلبریتی‌ها این است که میان تعارض به حقوق‌ها تفکیک قائل شوند، به خصوص زمانی که این تعارض از طرف دولت های غربی بوده و پای کسب تابعیت و دریافت ویزای ایالات متحده در میان باشد. شاهد مثال این نکته نیز سکوت این سلبریتی‌ها در حادثه‌ای که اخیراً برای هواپیمای مسافربری ماهان افتاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار