تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی در موج دوم شیوع کرونا سیر صعودی دارد.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 27 July 2020
 
به گزارش تابناک سمنان:  ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روز‌های اخیر در سفر خود به مشهد  گفت: ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است، لذا از همه هموطنان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند.

این در حالی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده‌اند: هم‌اکنون ۲۰ درصد بیماران کرونا بستری در مراکز درمانی مشهد را مسافران و افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

شرایط مشهد و خراسان رضوی به لحاظ کرونا تا حدی بحرانی اعلام شده است که برای کنترل و رسیدگی بیشتر به وضعیت مبتلایان از چهارم مرداد ماه نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر شده‌اند.

در شرایط کنونی ظرفیت بیمارستان‌های اختصاصی بیماران کرونا شامل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و بیمارستان شریعتی در مشهد رو به تکمیل است و باید بیمارستان‌های جدیدی برای تعداد مبتلایان جدید پیش‌بینی کرد.
 

مشهد هر ۲۴ ساعت، ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی دارد

 
حمید رضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

او افزود: هم‌اکنون وضعیت مشهد و خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا همچنان بحرانی است به طوری که ۲۴ شهرستان این استان قرمز است و در مجموع هشت شهرستان نیز در وضعیت سفید، زرد و نارنجی قرار دارند.
  
 
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهرستان‌هایی که در وضعیت سفید قرار دارند جوین، جغتای و داورزن هستند و شهرستان‌های باخرز، خلیل آباد و بردسکن در وضعیت زرد و دو شهرستان بینالود و درگز هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رحیمی بر استفاده از ماسک، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و هم چنین رعایت فاصله اجتماعی تاکید و بیان کرد: از ۱۵ تیرماه امسال که استفاده از ماسک اجباری شده است، انتظار داریم سیر بیماری در این هفته و هفته‌های آینده کاهش یابد.

حال وخیم ۲۰ درصد بیماران کرونایی در مشهد

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر به خاطر ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند که بیش از ۲۰ درصد آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

او افزود: موج دوم شیوع کرونا هیچ محدودیت سنی ندارد و همه افراد از جوان و سالمند را درگیر کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: هر چه تعداد بیماران افزایش یابد، فشار بر کادر درمانی افزایش یافته و کیفیت خدمات کاهش می‌یابد لذا مردم باید به صورت جدی راهکار‌های پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.

بدیعی بیان کرد: بیمارستان شریعتی مشهد با ۱۱۰ تخت و بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) این شهر برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته، اما در صورت ادامه این روند باید بیمارستان‌های دیگری نیز به این امر اختصاص یابند.
 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام تابناک سمنان
اینستاگرام تابناک سمنان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار