کد خبر: ۸۸۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 27 July 2020

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهلت ثبت‌نام از نامزدهای ریاست و نایب‌رئیسی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک روز یکشنبه به پایان رسید که هادی ساعی، زهرا نعمتی و سعید حسنی‌پور برای ریاست، افشین نوروزی و مجتبی عابدینی برای نایب‌رئیسی نامزد شده‌اند. انتخابات هم قرار است روز سه‌شنبه ساعت 10 صبح برگزار شود.

ریاست این کمیسیون در ابتدا برعهده حمید سوریان بود اما بعد از مدتی و با حاشیه‌هایی که به وجود آمد، وی بعد از چند جلسه انصرافش را اعلام کرد و آرش میراسماعیلی جایگزین شد. با توجه به اختلافات موجود جلسات این کمیسیون به صورت منظم برگزار نشد تا اینکه تصمیم بر این شد فعالیت‌ها مدتی لغو شود تا آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران مورد بازبینی قرار بگیرد.

* دودستگی در کمیسیون ورزشکاران 

این آیین‌نامه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم ارسال شد و به گفته کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته مورد تایید قرار گرفت. ب راین اساس قرار شد سیدرضا صالحی‌امیری 2 عضو جدید را به کمیسیون اضافه کند که بهداد سلیمی و حمیده عباسعلی اعضای جدید کمیسیون هستند. همچنین قرار شد دوره ریاست رئیس از یک به 2 سال افزایش یابد.

نکته‌ای که در این بین نباید فراموش کرد اینکه کمیسیون ورزشکاران به عنوان مهمترین و فعال‌ترین کمیسیون در نهادهای بین‌المللی وظایف و مسئولیت‌هایی دارد که انجام آنها می‌طلبد اعضا از هر گونه حاشیه دوری کنند.

بحث پست و قدرت در این کمیسیون به اندازه‌ای بود که باعث شد تا دو دستگی در بین اعضا به وجود بیاید و همین امر کم کم کمیسیون را به تعطیلی کشاند. اختلاف و درگیری بین اعضا این طور نشان می‌داد که برخی فقط به دنبال منافع شخصی هستند و آنچه در این بین اهمیتی نداشت تلاش برای گرفتن حق و حقوق المپیکی‌های و قهرمانان بود.

* رقابت المپین‌ها برای یک کرسی

زهرا نعمتی، هادی ساعی و سعید حسنی‌پور بارها برای این کشور افتخارآفرینی کرده‌اند و چهره‌هایی شناخته شده در جهان هستند اما آنچه در این بین نباید فراموش کرد اینکه ریاست کمیسیون به شخصی نیاز دارد که بتواند فعالیت زیادی در کمیسیون داشته و دغدغه‌های ورزشکاران را مورد توجه قرار دهد. دغدغه‌هایی که این روزها به دلیل بحران کرونا بیش از گذشته به گوش می‌رسد.

باید دید کمیسیون ورزشکاران با معرفی رئیس جدید می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد یا باز هم حاشیه‌ها پای رفتن این کمیسیون را کُند می‌کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار