آغاز رسمی ارائه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی
در هشتمین برنامه " هر یکشنبه، یک افتتاح" ارایه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QR code و اپلیکیشن اصکیف با پوشش هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر اصفهان، به طور رسمی، آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 27 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، برنامه این هفته " هر یکشنبه، یک افتتاح" از طریق فضاهای مجازی، سایت آپارات و گفتگوی رادیویی با حضور رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان و نماینده شرکت اصفهان کارت، انجام شد.
برای قطع زنجیره ‎کرونا و در مسیر ‎هوشمندسازی شهر اصفهان، سامانه پرداخت الکترونیک کرایه‌تاکسی در ‎اصفهان، طراحی و در مرحله اول، امکان پرداخت آنلاین کرایه در هزار تاکسی فراهم شد. با این اقدام، پول نقد جا به جا نمی شود و چالش قدیمی پول خرد میان راننده و مسافر برطرف میشود.
در راستای حمایت از رانندگان تاکسی، برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای از رانندگان دریافت نشده است. تاکسی های شهر اصفهان، مرحله به مرحله به این طرح می پیوندند.

اصکیف، گامی دیگر در راستای تحقق شهر هوشمند

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در این برنامه آنلاین با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای رفاه بیشتر مردم برنامه ها و اقدامات ویژه ای را تعریف کرده است، ‌اظهار کرد: این افتخار امروز برای سازمان تاکسیرانی وجود دارد که سطح بالاتری از خدمات فرهنگی، اجتماعی و ... را ارائه می کند و نظرات مردم نیز گویای همین مطلب است که خدمات به شکلی بسیار بهتر، آسانتر و روانتر در حال ارائه است.
احمد زندآور یکی از مهمترین برنامه های شورای پنجم شهر اصفهان را تحقق شهر هوشمند ذکر کرد و افزود: با توجه به این تعاریف لازم بود روش های جدیدی برای ارائه خدمت به مردم تعریف شود که سازمان تاکسیرانی هم در این مسیر گام های خوبی را برداشته است.
وی تصریح کرد: خدمت جدید سامانه اصکیف که از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای آسایش بیشتر مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است را به فال نیک می گیریم زیرا یک گام دیگر ما را به اهداف کلانی که برای تحقق شهر هوشمند در نظر گرفته شده نزدیکتر می کند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از برنامه های مهم شهردار اصفهان را هوشمندسازی شهر عنوان کرد و ادامه داد: اصفهان در زمینه هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای گام های خوبی برداشته است و از نظر هوشمند سازی خیابان ها، چهارراه ها، چراغ های راهنمایی و رانندگی می توان گفت رتبه اول کشور را داراست.
وی درباره آغاز رسمی ارائه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QRcod و اپلیکیشن اصکیف با پوشش هزار دستگاه تاکسی افزود: با استفاده از این اپلیکیشن در زمان مردم صرفه جویی شده و رانندگان و شهروندان از چالش نداشتن پول خرد رهایی پیدا می کنند.

همه ناوگان تاکسیرانی تا حدود سه ماه آینده به اصکیف مجهز می شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه 9500 خودرو تاکسی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که می تواند شامل این پروژه شود، اظهار کرد: اولویت ما در اجرای این پروژه با تاکسی های زرد رنگ پلاک "ت" است و تاکنون هزار تاکسی برای اجرای این طرح آماده شده اند، برای اجرای این پروژه چند واحد حمل و نقلی کنار یکدیگر قرار گرفتند، در ابتدا مصوبات لازم از شورای شهر گرفته شد و در نهایت به اجرای این پروژه رسیدیم.
هادی منوچهری با اشاره به خدمات و خصوصیات سامانه اصکیف، تصریح کرد: این سامانه دو خدمت عمده ارائه می کند که یکی از آنها پرداخت آنلاین کرایه توسط شهروندان از طریق بارکد و بر بستر اینترنت است؛ به این ترتیب سازمان تاکسیرانی می تواند تراکنش ها را کنترل کرده و تعداد دقیق سفرها را به دست بیاورد.
وی اضافه کرد: در تمام شهرهای ایران این کار با بارکدها و شرکت های مختلف انجام شد اما در اصکیف، بارکدی که بین خودروها تعریف شده همه یکسان است و نیازی نیست از بارکدهای مختلف استفاده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این سامانه رایگان بودن نصب و راه اندازی آن برای راننده است،‌ ادامه داد: این سامانه بهره وری را بالا می برد، از نکات دیگر این پروژه این است که پایه گذار برای مدیریت هوشمند است زیرا قرار نیست اصکیف تنها برای تاکسی باقی بماند و قرار است در سایر خدمات اتوبوس، مترو و ... نیز استفاده شود.
هادی منوچهری با بیان اینکه اصکیف نرم افزاری است که روی موبایل ها نصب می شود، گفت: این نرم افزار را می
توان از طریق سرچ در کافه بازار یا از طریق ارسال عدد 3 به شماره 3000173030 و دریافت لینک نرم افزار روی گوشی های همراه نصب کرد.
وی تاکید کرد: در این نرم افزار قسمتی با عنوان پرداخت کرایه تاکسی وجود دارد که با انتخاب آن گزینه صفحه بارکدخوان باز می شود، به محض اسکن بارکد که روی صندلی های راننده تاکسی یا داشبورد نصب می شود، شهروندان هزینه مورد نظر را وارد می کنند که یا از طریق رمز بانکی یا از طریق کیف پول الکترونیکی کرایه پرداخت می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: اگر مسافر کورسی باشد عدد به صورت ثابت منظور می شود؛ در غیر اینصورت عدد مطابق تابلو و برچسب روی شیشه توسط مسافر وارد می شود.
وی گفت: هم اکنون این سامانه به صورت روزانه روی 70 تا 80 تاکسی نصب می شود و انتظار می رود تا دو یا سه ماه آینده همه ناوگان از این سیستم استفاده کنند.
منوچهری با تاکید بر اینکه این سامانه نرخ محاسبه کرایه نیست، افزود: این سامانه قرار نیست میزان مسافت طی شده و کرایه را محاسبه کند. همچنین هر هفت تا هشت ساعت یکبار پول به حساب رانندگان واریز می شود و اگر حساب رانندگان بانک ملت باشد این مبالغ آنی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: اصکیف تکمیل کننده بخش نرم افزاری اصفهان کارت در جهت خدمت بیشتر به شهروندان است، بنابراین از شهروندان می خواهیم از این نرم افزار استفاده کنند، یکی از مشکلات ما ویروس کرونا است و این نرم افزار فرصت خوبی برای جلوگیری بیشتر از انتقال این ویروس است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از رانندگان زحمتکش و صبور اصفهان خواهشمندیم از این سامانه که به جهت حفظ سلامتی خودشان طراحی شده استفاده کنند.
گفتنی است با توجه به شرایط جدید متاثر از کرونا، برنامه های هر یکشنبه یک افتتاح از این هفته به صورت متفاوت و آنلاین و از طریق برنامه های تصویری و ویدئویی در قالب برنامه های رسانه ای، شبکه های اجتماعی و غیره برای اطلاع رسانی به شهروندان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار