کم آبی خفیف بدن ممکن است با نوشیدن آب ساده بهبود یابد، اما کم آبی بدن با شدت متوسط نیازمند جایگزینی پتاسیم و سدیم از دست رفته است.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 28 July 2020

افزایش دمای هوا در فصل تابستان و تعریق بیشتر، اهمیت تامین آب مورد نیاز بدن را هرچه بیشتر افزایش می دهد. نوشیدن آب یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای هیدراته نگه داشتن بدن مد نظر قرار دهید، اما روش های دیگری نیز برای تحقق این هدف وجود دارند که می توانند به افزایش سطوح انرژی بدن شما نیز کمک کنند.

فرمول خوراکی برای هیدراته نگه داشتن بدن

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از "ارگانیک اتوریتی"، میوه ها و سبزیجات آبرسان به طور معمول سرشار از الکترولیت هایی مانند منیزیم و پتاسیم نیز هستند. بدن به این مواد مغذی برای مقابله با بی تعادلی الکترولیت نیاز دارد که به هیدراتاسیون کمک می کند. اگرچه نوشیدن آب اهمیت دارد، اما دریافت آب از مواد غذایی می تواند به تامین برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن نیز کمک کند.

به گفته لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه و مولف کتاب رژیم کاندیدا، در شرایطی که بدن با کم آبی مواجه است، دریافت آب از مواد غذایی به جای نوشیدن آب ساده می تواند به مبارزه سریع‌تر با علائم ناشی از این شرایط کمک کند.

الکترولیت ها برای هیدراتاسیون مناسب ضروری هستند زیرا pH بدن را متعادل نگه می دارند. شما می توانید الکترولیت ها را به واسطه تعریق، اسهال، سوختگی و حتی نارسایی کلیوی از دست بدهید. کم آبی خفیف بدن ممکن است با نوشیدن آب ساده بهبود یابد، اما کم آبی بدن با شدت متوسط نیازمند جایگزینی پتاسیم و سدیم از دست رفته است. در این مورد، مواد غذایی می توانند عملکرد بهتری نسبت به آب ساده داشته باشند.

در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی آبرسان بیشتر آشنا می شویم.

هندوانه

بیش از 90 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. هندوانه میوه ای طراوت بخش و شیرین است و گزینه ای خوب برای مقابله با کم آبی بدن و افزایش سطوح انرژی آن محسوب می شود. هندوانه سرشار از پتاسیم است که یک الکترولیت مهم در نظر گرفته می شود.

خیار

تقریبا 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است. همچنین، خیار خاوی ویتامین های ضروری مانند C، A، B6 و K است که آن را به یک گزینه سالم و مغذی برای میان وعده تبدیل می کند.

پرتقال

پرتقال نه تنها سرشار از ویتامین C و فیبر است، بلکه حاوی آب فراوان است و حدود 88 درصد این میوه از آب تشکیل شده است. مصرف پرتقال گزینه خوبی برای افزایش سطوح انرژی و دریافت آب بیشتر از رژیم غذایی است.

محتوای آنتی اکسیدانی پرتقال می تواند به مبارزه با التهاب و تقویت سلامت کلی بدن نیز کمک کند. آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد که به سلول های سالم بدن آسیب وارد می کنند را خنثی کنند. به عنوان مثال، محتوای اسید سیتریک پرتقال از طریق تشکیل پیوند با اگزالات و دفع آن از بدن به پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه کمک می کند.

توت فرنگی

بیش از 90 درصد توت فرنگی از آب تشکیل شده است. این میوه گزینه ای فوق العاده به عنوان یک میان وعده تابستانی است. توت فرنگی حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین C نیز است.

کرفس

محتوای آب کرفس حدود 96 درصد است، از این رو، می تواند به عنوان یک میان وعده آبرسان در نظر گرفته شود. شما می توانید از کرفس در سالادها استفاده کرده یا آب کرفس را به تنهایی یا در ترکیب با آبمیوه های دیگر مانند آب پرتقال یا آب سیب مصرف کنید.

کاهو آیسبرگ

کاهوی آیسبرگ در مقایسه با سبزیجات دیگر مانند اسفناج یا کلم کیل از محتوای مواد مغذی کمتری برخوردار است، اما در مقابل محتوای آب بیشتری را ارائه می کند. حدود 96 درصد کاهوی آیس برگ از آب تشکیل شده است.

هلو

هلو میوه ای خوشمزه و سرشار از آب است. حدود 89 درصد این میوه تابستانی از آب تشکیل شده است. شما می توانید هلو را به روش های مختلف مانند افزودن به سالاد یا اسموتی ها به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

گوجه فرنگی

حدود 95 درصد گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است، از این رو، گزینه خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن در تابستان محسوب می شود. همچنین، گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپن است که پژوهش ها نشان داده اند به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند.

گریپ فروت

محتوای آب گریپ فروت حدود 88 درصد است و این میوه آبدار می تواند به افزایش طراوت و سطوح انرژی شما کمک کند. همچنین، گریپ فروت سرشار از اسید سیتریک است که برخی پژوهش ها نشان داده اند ممکن است در پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه از طریق افزایش حجم و pH ادرار موثر باشد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار