کد خبر: ۸۸۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 28 July 2020

نامنویسی افزون بر شش هزار دانش آموز برای شرکت در آزمون سمپاد گیلان

تابناک/مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نامنویسی ۶ هزار و ۶۴۶ دانش آموز برای شرکت در آزمون سمپاد گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد "استعدادهای درخشان" پنجشنبه و جمعه هفته جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.

محمد رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه چهار هزار و ۱۹۲ دانش آموز پایه ششم برای ورود به آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد در گیلان ثبت نام کرده اند، افزود: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد پنجشنبه هفته جاری در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۵۴ دانش آموز پایه نهم در گیلان نیز برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد نامنویسی کرده اند که آزمون این دانش آموزان جمعه هفته جاری در شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: ۴۶۲ دانش آموز برای ورود به پایه هفتم و ۳۱۵ دانش آموز نیز برای ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان استان در رشته های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و تجربی پذیرفته می شوند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی حوزه های برگزاری آزمون ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، اضافه کرد: روز قبل از برگزاری آزمون، محل حوزه با همکاری کارشناسان سلامت و مدیران حوزه ها "تمامی سطوح و صندلی ها" ضدعفونی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: با حضور مراقبان سلامت از دانش آموزان قبل از ورود به آزمون مدارس سمپاد در حوزه های امتحانی از آنان تب سنجی به عمل می آید و در صورت مشاهده دانش آموزان با تب بالا حتما در محل جدا از سایر شرکت کنندگان آزمون خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان برای شرکت در آزمون باید حتما ماسک برنند، خاطر نشان کرد: تمامی عوامل اجرایی برگزاری آزمون مدارس سمپاد در گیلان نیز موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد که قرار بود ۲۷ تیرماه برگزار شود، با توجه به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزار نشدن آزمون تیزهوشان، این آزمون دو هفته به تاخیر افتاد.

گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است و بر اساس آخرین آمار، ۳ هزار و ۵۱۵ دانش آموز در ۱۹ مدرسه استعدادهای درخشان "سمپاد" استان تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار